Blödningar i en månad
Hej jag har pstav och har alltid haft regelbunden mens som nu försvunnit och jag har fått fruktansvärd mensvärk och blödningar i ca 1 månad, samt mått extremt illa nu i en vecka. Någon som vet vad det kan bero på?
#0: kanske har den flyttat på dig?
Du borde prata med gyn.
Det är ju ganska vanligt förekommande att man med pstav faktiskt får konstanta blödningar och ökad mensvärk fast att det av många barnmorskor framgår att man kan få tvärtom resultat; det vill säga minskade blödningar och mindre mensvärk (försäljningsknep där ;-)). Gå in på Vulverines hemsida och läs lite mer om pstav och andra preventivmedel med hormoner i, du kommer vilja ta ut den igen, jag lovar. Rent krasst är det inte konstigt att kroppen vill blöda konstant när man tillsätter hormoner av olika slag, kroppen går bananas --> något som sällan framgår vid ett preventivmedelsbesök hos gyn eller barnmorska!
/Anonymos
#2: det brukar ju ske direkt. Inte efter man har haft den ett tag och fungerat som vanligt tidigare.
#3: Vad styrker ditt argument för det? Du uttrycker det som "brukar", därför blev jag lite nyfiken… Jag kan själv ge uttryck för att det kan komma efterhand eftersom att min gynekolog berättade för mig att det hela handlar om hur kroppen reagerar. En del kroppar reagerar direkt av en insättning och då får man också biverkningar direkt, medan för andra kan det ta desto längre tid (talar utifrån egen erfarenhet gällande det sistnämnda!). Givetvis ska TS kolla upp det om hon är orolig :-)
/Anonymos
#4: jag har bara läst om och känner endast personer som fick konstanta blödningar när den sattes in. Och det är vad gyn sade till mig när vi diskuterade det om det var ett alternativ för mig.
#5: Alla är vi olika som sagt :-)
/Anonymos
#6 Därför skrev jag brukar. Inte alltid.