Sexlust.
Hur behåller ni sexlusten under sex? Jag kan vara vansinnigt upphetsad, sen kommer jag av mig med att tänka på tvätt, handling osv. Jag har försökt med mindfullness, yoga osv för att träna på att vara "här och nu" men jag tycker det är skitsvårt!
/Anonymos
Börjar man tänka på annat - hade jag funderat kring hur sexet är om jag ska vara ärlig. Skulle aldrig kunna börja tänka på annat när sexet är bra :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1: Jag och min partner har fantastiskt sex, det går inte att säga någonting annat om det (i princip fått leva ut varenda fantasi jag har inom mig!). Min sambo tänder mig oerhört! Däremot har jag, redan sedan innan jag träffade honom, haft svårigheter med sexlusten och det har med att jag varit utmattad/deprimerad. Tack och lov har sexlusten sakta men säkert kommit tillbaka sedan jag träffade min partner eftersom han är en gudagåva i sängen, haha! Enligt min sexolog kan det hänga kvar ganska länge att man måste jobba på sexlusten även om jag samt min partner tillsammans med mig tränat för att hitta tillbaka sexlusten och den i princip är tillbaka helt. Vi avbryter alltid när sexlusten avtar såklart men jag blir frustrerad när tankarna kommer. Det händer inte alltid men ibland! Det kan även komma i andra situationer, inte bara sex, men jag blir framförallt frustrerad när de uppkommer under sexet..
/Anonymos
Jag tror att detta är extremt vanligt bland kvinnor. Kan inte komma på något exakt exempel men är säker på att det tagits upp av typ LD / Fayme eller liknande feminister. Antar att det handlar om att kvinnor GENERELLT uppfostras på ett annat sätt, att det har med den osynliga arbetsbördan kvinnan har på sig att göra. Det är svårare att slappna av när en undermedvetet vet att partners smutsiga strumpor kommer ligga kvar på golvet i flera dagar efteråt (eller valfritt liknande exempel).
Jag tror absolut inte att det har att göra med att ni har dåligt sex, eller att något är fel på dig.
Tänker att eftersom du skriver att ni alltid avbryter när det händer - kan ni prata igenom det du tänker på? Om det är handlingen - kan ni lösa det du tänker på? T.ex. alltid skriva på inköpslistor, dela upp handlandet, se till att du inte behöver påminna om handlandet eller det som ska köpas (om det sker) osv.
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Jag känner igen mig, jag har också väldigt lätt för att börja tänka på annat, inte bara under sex utan det kan hända vad jag än gör. Och det behöver inte vara att jag tänker på sysslor utan det kan vara vad som helst. Jag tror bara jag är extremt lättdistraherad. Jag brukar bara försöka anstränga mig för att fokusera på sexet i stället och det brukar gå bra. Så vi kanske inte har exakt samma problem, och jag har tyvärr inga bra tips men du är inte ensam om att bli distraherad under sex i alla fall!
Tack!
Jag ska försöka med dessa knep.
/Anonymos