Cerazette och linser
Hej!
För några år sedan, när jag började med cerazette, så ville jag även ha linser ibland. Det blev dock problem nör linserna skulle ut ibland, då linser var svår att få ut ur ögat. Alltid samma öga, vänster. Samma öga som jag har problem med när jag sminkar mig, det blir aldrig riktigt fint!
En bekant sa då att mina hinnor torkar pga cerazette, och därför kunde jag inte ha linser. Jag slutade därför med linser, men nu vill jag börja igen.
Har någon här erfarenhet av detta? Kanske är fel forum, men kör en chansning
❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️
💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪
Känner flera som har samma piller och dagligen har linser. Och har aldrig hört att pionerna påverkar ögonen.
Köp ögondroppar och använd under dagen så kanske det är lättare att få ut den.
Minskad tolerans för kontaktlinser är en av Cerazettes biverkningar så jag hade inte chansat. Möjligen om du hade diskuterat det med en seriös optiker?
Min menade på att man inte ska ha linser om inte ögonen funkar BRA med dem eftersom det kan irritera och skada ögat även om man använder ögondroppar.
(Källa: FASS)
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
- Redigerat 2020-11-24 17:48 av Lona
Om ögonen är torra och linserna svåra att få ut så kan ögondroppar hjälpa när du ska ta ut dem. Vanlig koksaltlösning fungerar, annars tycker jag själv att systane ultra känns väldigt bra att använda.