Orolig över en väns dejting
Hej,
Jag har en kompis som har precis börjat att dejta hon har aldrig gjort det innan. Problemet är att hon använder tinder och bjuder hem folk redan på första dejten.
Jag har inga problem med tinder men blir orolig att min vän sätter sig i en situation där hon inte känner folk och kan bli utnyttjad. Hon säger att hon känner killarna även fast de har aldrig träffats innan. Hon har haft en väldigt skyddad barndom och tror det bästa hos alla.
Hon kan inte ens läsa av signaler när de är bara ute efter att ligga. Min kompis försöker att hitta en pojkvän men vi kan säga de går sisådär. Många hon har haft kontakt med slutar ha kontakt med henne efter första dejten.
Jag blir orolig över att det kan gå fel för henne, vill inte att något ska hända henne. Men hon tar inte åt sig att de hon gör kan vara farligt.
Eller är det bara min förtroende allmänt till män är mer negativ och jag behöver inte oroa mig så mycket som jag gör.
Klart det är farligt att bjuda hem främlingar. Man har ju ingen aning om huruvida dom är illasinnade.
Om hon haft flera som hon haft sex med och som sen slutar höra av sig, lär hon förstå vad hon gör.
Personligen hade jag varit lika orolig oavsett vilket kön den hembjudne personen har så jag tycker inte att du oroar dig "i onödan" så att säga.
Det kan gå fel, väldigt fel så jag tycker det är suveränt att du gör vad du kan för att få henne att förstå allvaret.
Låter lite som att hon har en sån där "Det kommer inte hända mig."-barriär. Sånt kan vara hopplöst att bryta igenom, iaf för mig när jag haft diskussioner med folk och deras riskabla beteenden.
Hoppas andra har tips hur du kan nå fram så hon inte behöver få ett alltför allvarlig wake-up call själv för att förstå.
// Harley
#1: Hon har precis börjat och är fortfarande ny. Så det kanske tar ett tag.
#2: Det är verkligen hopplöst att försöka bryta sig igenom. Vill bara inte att hon får en wake-up call utan att hon inser det innan något händer. Kan förstå att hon vill ha en relation och få en bra pojkvän. Men det är inte bra att hoppa in utan att tänka på risker och vara på den försiktiga sidan lite grann.
Vet själv hur mycket en sådan erfarenhet kan påverka en även fast min inte är från dejting.
#0: för det första. Försök göra så hon tar ett paus med tinder för det kan bli farligt.
Med tanke på min erfarenhet av killar och män så kan de ta det alldeles fel om de blir hembjudna till en tjej på första dejten. Det kan avskräcka seriösa killar.
Jag tycker hon lever farligt - och det där andas en desperation som många inte är sena att utnyttja.
#4: Kommer bli svårt att övertyga henne att sluta. Finns det bättre appar att använda.
#5: Så sant, ska försöka få henna att inse det.
#6: dejtingappar har samma syfte och funktion, att folk får kontakt. Så det spelar ingen roll vilken.