Jobbigt problem - gyn hittar inget fel
Varit hos gyn mer än en gång men de hittar inget fel
Vid samlag får jag ont "där nere", svider. Allt oftare kommer det precis när vi börjar, såklart avslutar vi då direkt. Det spelar ingen roll om vi haft paus en vecka eller en månad, kommer direkt ändå
Detta är enormt frustrerade eftersom vi vill kunna ha fungerade samliv på det planet. Någon som varit med om samma? Vad har det berott på?
Gyn hittar som sagt inget fel.
De rekommenderade att sluta med hormonella pmedel tja ja då är det stenkört med sex öht (nej tål inte kondom, inte ens latexfria, och kopparspiral och nc/pdator är uteslutet, pessar har jag haft men aldrig mer).
Känns hopplöst :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag blev snustorr därnere när jag åt p-piller så jag behövde ta vagitorier med nått klet så det inte blev så torrt replens tror jag det hette, så kanske testa med det eller en massa glidmedel. +Använder du tampong sluta med det har man problem med slemhinnor så kan det förvärra allt.
Testat med olja eller glidmedel?
#2 inte olja men glidmedel. tycker glidmedel inte gör sex skönt men kanske inte hittat rätt sort.
#1 Jag är inte torr :) Annars hade det kunnat vara det.
Nej inte tampong, inte menskopp.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Förstår jag det rätt med att det endast är vid penetrerande samlag som det svider? Hjälper det kanske om din partner tvättar rent sig innan? Att det kan vara någon bakterier som du reagerar på? Får du ont oavsett hur våt du är vid penetreringen?
Gällande glidmedel har jag hört att Sliquids vattenbaserade utan doft/smak är ett som känns mest som lubrikation, men har ingen egen erfarenhet av det. Bara tipsar vidare.
Är du allergisk mot något som du undviker men som din partner äter? Hade en bekant som fick åka in akut pga det nämligen