Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 1622 ggr
Lona
1

Kläder i stora storlekar?

Ni som har lite större storlekar (~46-56), var handlar ni kläder? Jag har "fastnat" i de vanliga klädkedjornas (KappAhl, Lindex etc) stora storlekar-utbud men det vore ju kul att kika på andra ställen också… Det är dock ungefär där som min budget ligger.

Just nu letar jag efter en klänning till ett 50-årskalas, det är öppet hus så något lite somrigt och "avslappnat fint", det är förstås ingen nackdel om den är lite smickrande för figuren.😊

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Sarafiaklara
1

Jag tycker generellt att det finns finare kläder i större storlekar om man beställer från Storbritannien. Lindybop tycker jag har riktigt snygga klänningar och de går ofta högt upp i storlekar. Vissa av deras kläder är också tillverkade i GB: https://www.lindybop.co.uk/ Både Asos och Boohoo har avdelningar för större storlekar. Drar man 46 är det också värt att kolla de ”vanliga” linjerna hos dessa då de ofta går upp till 44/46. Asos har också fördelen att frakt/skicka tillbaka är gratis (om man beställer över 250 tror jag).

Livingthelife
1

Zalando :)

[Tuulikki]
3

Asos & Boohoo, H&M+, Second Hand-butiker

[Shettisar]
4
Melinas
0

https://www.shein.se/

Har större storlekar i plussize-kategorin

Att få chansen att vara ett pedagogiskt stöd - är livets kallelse

[Shettisar]
5

Schein skulle jag inte beställa ifrån. Deras storlekar och material är urusla.

Melinas
3

Jaha jag har personligen inte beställt något ifrån dem. Tack för att du informerade om det.

Att få chansen att vara ett pedagogiskt stöd - är livets kallelse

Lona
0

Tack för era tips! Det är ju hemskt att det är så, men det är skämmigt att gå runt i en klädaffär och känna sig som en fet elefant även när de faktiskt har rätt storlekar.😕

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Shettisar]
2

#8 Nej varför känner du så,alla är vi olika tack å lov.Shoppa på oavsett vart ❤️

Vixxen
1

Zizzi

[Tuulikki]
1

vkks.se

Linn Is The New
0

Som sagt rekommenderar inte Shein. Det är som wish 🤪! Men bonprix och lindybhop är bra

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Fridaaaa
0

Asos och bonprix har mycket fint.

shein rekommenderar jag inte heller. Finns de som fått extraavgifter och kläderna varierar mycket i kvalite, oftast dålig kvalite

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.