Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1906 ggr
Anonymos
0

Snipphygien :p

Jag funderar på hur ni sköter er intimhygien? Jag tycker det är jobbigt att behöva duscha så ofta för att känna mig ren och fräsch i nedre området, då jag får så torr hud när jag duschat nu på vintern trots att jag smörjer mig.. 

Vill ha era bästa tips för god snipphygien utan att behöva duscha var och varannan dag.

/Anonymos

Katti
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våtservetter! Såna har jag alltid med mig; perfekt om man till exempel smutsar ner händerna eller nåt också! Det finns små smidiga förpackningar, även enkelpack. De på bilden köper jag på ÖoB!
https://www.apotea.se/aklafresh-opaf-vatservett-20-st

Anonymos
0

#1: Åh tack! De är inte jättestarkt parfymerade så de irriterar snippis?

/Anonymos

Katti
0

Nej, det tycker jag inte. Och det finns helt oparfymerade alternativ, bland annat de i enpack som jag länkade till!

Zadeira
0

Duschar ca var tredje dag vintertid, använder tvättlappar de andra dagarna till armhålor och underliv, tvättar med endast vatten.

sp0ngeb0b
2

Tror det finns våtservetter som är till för underlivet. Har för mig att jag sett sådana förr och har tänkt köpa men inte blivit av. Om jag känner mig ofräsch mellan duscharna brukar jag bara tvätta av med lite vatten medans jag är på toa.

Fridaaaa
0

Duschar varannan/var tredje dag sedan har jag köpt intimservetter :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
1

Dagarna jag inte duschar tvättar jag av med en liten handduk i underlivet och under armarna. För mig personligen känns det bättre än servetter/papper både ekonomiskt och miljömässigt. Men man gör som man själv vill såklart :)
Använder endast vatten och mandelolja i underlivet, ingen tvål eller liknande.

//Jessie

[Tuulikki]
0

Vill jag fräscha till mig använder jag babyservetter

[rumelle]
0

Tvättar av med vatten och en liiiiiiiten droppe tvål de dagar jag inte duschar.

vendelay
0

Jag använder ACOs "cleaning wash" för underlivet när jag duschar, de har även en kräm i samma produktserie som jag använder om det känns torrt. Och våtservetter som jag inte själv testat. Jag länkar allt här under:

>Tvål<
>Olja<
>Kräm<
>En annan kräm jag inte testat<
>Våtservetter<

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Forest]
0

Jag kör med olika men ofta tvättlappar som jag blöter med ljumet vatten tvättar av och smörjer in musen med några droppar barnolja. Köpt tvättlappar samt oljan på öob. Jag har även kokosolja från livsmedelhyllan som jag smörjer med efter bad. Men kan blanda barnoljan i vatten i handfatet för tvätta musen 😊 Sen har vi barnvåtservetter parfymfria mjuka lite större. Dom 1 tipsar om finns olika sorter alovera citron o skogsbär 5 kr st små och kanon att ha i väskan/jackan

pyromanen
0

Om jag inte duschar hela mig, vilket jag oftast gör så kör jag "minidusch', dvs sätter mig på huk i duschen och spolar snippa och rumpa. Har alltså en sån dusch som går att ta loss. Använder intimtvål till rumpan, bara ljummet vatten till snippan.

pyromanen
0

Om jag inte duschar hela mig, vilket jag oftast gör så kör jag "minidusch', dvs sätter mig på huk i duschen och spolar snippa och rumpa. Har alltså en sån dusch som går att ta loss. Använder intimtvål till rumpan, bara ljummet vatten till snippan.

pyromanen
0