Vilka rakhyvlar?
Vad använder ni när ni rakar er?(vilken rakhyvel tips?)
Hur gör ni för att slippa röda prickar?
till exempel funkar engångsrakhyvlar enligt er, finns ju olika sorters.
är det verkligen mycket bättre att bara köpa en dyrare variant?
Använder ni någon tvål/ngt löddrande?
Tänker på benen och mellan bena! Under armarna.. Speciellt bena
Använder Intuition Sensitive Care från Efi - en sorts rakhyvel med inbyggd raktvål. Har gjort i många år och den fungerar superbra för mig! Men som alltid med rakblad så gäller det att inte trycka för hårt och akta eventuella ojämnheter. https://www.efi.se/Rakning/För-kvinnor/Intuition-Sensitive-Care/p/25
En "för män" från gilette, funkar kanon. Ibland engångshyvlar men då också såna som marknadsförs för män
dem är bra även på benen? #2
#3 För mig ja, men det är ju väldigt individuellt
Kör en för män, gilette tror jag den heter
Ang prickar så varierar det vad som fungerar för en. Inte hittat bra sätt tyvärr, just mellan benen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Rakar ben, armar och armhålor. Jag använder en för män från Gilette.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Köper ofta storpack med 8 lr 5 blad gillette fusion det är mans hyvel lr mach 3 den funkar bra med brukar passa på när det är på anonns på öob 259/279kr brukar dom vara på. Dottern har egen samma för henne ✌ jag märker snabbt om bladen börjar bli dåliga då får jag röda prickar efter raknin men tycker även man kan känna att man behöver byta blad. Jag rakar armarhålor ben o mus.
För mig fungerar alsolsprit och en oparfymerad hudlotion som behandling för att slippa röda prickar.
Venus Divine Sensitive från Gilette använder jag tillsammans med lödder och får nästan inga prickar alls. Jag rakar - under armarna, benen och allt könshår. Fungerar förträffligt (för mig iallafall) Rekommenderas!
Så dem flesta av er använder engångs? Jag köpte För män två olika paket nu men engångs mest för att testa
Använder ni ngn lotion eller skrubb eller efterbehandling eller typ mousse på benen? Jag vill inte ha de så avancerat men undrar
#10 De flesta verkar använda rakhyvlar för män, som inte är engångshyvlar. Sådana använder jag.
#11 Jag använder bara mandelolja och äppelcidervinäger utblandat med vatten på en bommulspad efteråt. Blir så torr om benen annars.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#12 OK. Jag köpte engångshyvlar nu för jag ville bara testa skillnaden, mellan dem och dam.