Gör ni regelbundet skönhetsbehandlingar?
Jag går regelbundet till salong och färgar ögonbryn+fransar eller iaf var 3:e månad.
Jag går också ibland och fixar shellac men mer sällan (nagelack som håller i cirka 3 veckor ngt)
Vad för skönhetsbehandlingar gör ni regelbundet? Även om ni gör det hemma?
Inga. Jag duger som jag är.
Kattutan men stolt Plåtis ägare

Nada. Har annat att lägga pengarna på.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Inga alls. Säger som #1 och #2.
Inga alls.
Inga här heller
l'm back
Väldigt väldigt sällan. Närmast skönhetsbehandling är väl dusch o tvätta ansiktet o smörja kroppen med lotion. Varit in och noppat ögonbrynen en gång och försöker hålla dom sånna så noppar vid behov
Går och fixar naglarna var 3-4e vecka på salong. Hår och ögonbryn färjar jag hemma. Har även ansiktsbehandling hemma.
Det går i perioder, men fransförlängning, bryn, naglar och vaxning. Ibland hårförlängning och spraytan. Men en av mina närmaste vänner har egen salong så jag blir lite bortskämd :-)
Nej ingenting det enda är väl att jag färgar och klipper mitt egna hår. Är nöjd med hur jag ser ut och det finns bättre och roligare saker jag vill spendera mina pengar på.
Jag färgar håret (hemma) emellanåt. Färgar även ögonbrynen ca en gång i månaden.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Jag sminkar mig aldrig och vet inte ens hur man sminkar sig så undrade om det var vanligare än jag trodde att andra gör skönhetsbehandlingar, exempelvis så har jag ingen färg alls naturligt på ögonbryn och fransar så det gör så det ser ut som jag har några. Och nagellacket är bara för skojs skull för jag har ingen finmotorik
Det enda jag gör är väl att klippa håret hos frisör någon gång om året. Har aldrig färgat håret/fransar/ögonbryn, har aldrig noppat ögonbrynen, aldrig fixat naglarna på salong osv. För mig är inte sånt så roligt så det finns annat jag hellre lägger pengarna på :)
Hemma målar jag naglarna med vanligt nagellack ibland, kör inpackning i håret samt rakar/vaxar men det är väl allt. Sminkar mig inte heller.
//Jessie
Inget. Jag har vettigare saker att lägga pengar på och tycker inte om falsk marknadsföring
Bleker håret hos frisör, mest för att det sliter för mycket på håret att göra det hemma, gillar inte att lägga så mycket pengar på det egentligen.
Saker jag gör hemma regelbundet är att måla naglarna, fixa ögonbrynen, lägga ansiktsmask samt hårinpackning. Har förstås även en hudvårdsrutin för ansikte och kropp men det har inte så mycket med skönhet att göra för mig, mer för att undvika torrhet/problem med huden. Tycker även det är roligt att sminka mig så det gör jag då och då, men är inget jag gör dagligen.
Trots detta så duger naturligtvis även jag precis som jag är.
Inget , men skulle vilja
#13 Falsk marknadsföring? att göra så man känner sig finare är falsk marknadsföring? håller inte med.jag har absolut aldrig sminkat mig och började för cirka ett år sedan med att färga bryn och fransar, men jag har aldrig tyckt det vart "falsk marknadsföring" att göra sig ännu finare /framhäva sina drag (om man gillar det) jag föredrar mitt naturliga utseende förutom att jag inte har ngn naturlig färg på ögonbryn eller fransar.
Tycker inte heller det är falsk marknadsföring, inte som att man försöker dölja att det inte är äkta. Om jag får komplimanger ser jag det som en chans att göra reklam för min superduktiga vän :-) Dessutom är det både kul och avkopplande att få känna sig ompysslad en stund.
Jag närmar mig 40 och jag trivs inte med det jag ser i spegeln, det återspeglar inte med så som jag känner mig inuti. Huden i ansiktet har blivit lite slappare, konturerna har suddats ut något, läpparna har tappat sin fyllighet. Så därför gör fillers i ansiktet och snyggar till läpparna, inget överdrivet utan bara tillräckligt så jag ska se en skillnad, ingen annan skulle kunna gissa att jag har gjort något alls. Däremot så hymlar jag inte om det om det kommer på tal 🙂
Utöver det så färgar jag bryn och fransar hemma, håret fixar jag hos frisören. Naglarna är oftast helt naturliga, mitt arbete tillåter inte lack. När jag orkar så använder jag brun utan sol hemma.
Jag gör slingor och klipper toppar ca var tredje månad hos frisör. Hemma lägger jag ansiktsmask 1-2 ggr/veck, målar naglarna 1-2 ggr/vecka, plockar och färgar brynen vid behov. Pedikyr gör jag också hemma när det behövs. Brun utan sol i ansiktet ett par gånger i veckan för att stävja den värsta blekheten😃
Jag älskar att hålla på med allt detta, det är avkopplande och jag blir lite finare och mår bra av det!
/Christina
Fransförlängning en gång i månaden och vaxar hela kroppen på salong. Hemma färgar jag bryn, hår. Gör ansiktsbehandlingar.
Ansiktsmasker gör jag hemma ca en gång i veckan. Har lite olika jag varierar mellan.
Det känns sjukt omodernt att kalla det falsk marknadsföring..? Tycker ni det om deo, hårfärg, nagellack, BH, klackskor, parfym och rakhyvlar också?
Jag gör det inte just nu men testat lite olika saker förut. Nu har jag tyvärr inte tiden och vill prioritera mina pengar på annat. Det enda jag gör är att jag unnar mig två frisörbesök om året med klipp och färg.
Hade jag haft mer tid och pengar hade jag annars absolut gjort några behandlingar. Högst upp på listan står ansiktsbehandlingar, jag har atopiska eksem i ansiktet under vintern som är svåra att få bukt med, hade vart trevligt med proffshjälp där. Sen skulle jag också vilja fixa naglarna regelbundet, det tycker jag är lyxigt och fint.
/Surpan
Nope, inte alls. Jag har inte ens klippt håret på över ett år.😅
Nada av det! Tycker bara att det är slöseri på pengar som kan läggas på betydligt roligare grejer.
Kan raka benen, armar under sommarhalvåret.
Klippt mitt hår jag inte gjort på mer en än ett år😎
Fixar fransar på salong that's it :)
Jag gör inga än så länge, men när jag blir äldre så kommer jag garanterat köra lite botox.
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar 

Klipper och färgar håret hemma. Vill absolut inte göra mer.
Jag gör ingenting. Klipper mig dessutom väldigt sällan. Min man har fått klippa topparna ibland.
Inte ens när jag var yngre har jag gjort något särskilt.
Tycker inte om när andra människor "pillar" på mig.😉
/Maria
Jag har klippt mitt hår själv sen jag var 16 innan det var det ena syster som klippte mig. Jag har gått till frisör en tid men hon vänta barn så fick jag börja klippa mig igen själv. Jag har alktid haft kort hår varför jag klipprr mig själv är dels priset men ofta har jag fått panik då frisörer gör någon tantfrilla trots bilder o önskemål 😕 Färga håret o blekt mm har jag gjort sen 14 års ålder färga bryn o fransar görs i samna veva som jag färgar håret med ögonfransfärg. Hade gärna gått på massage då man får viss peng till detta genom jobbet ☺
Jag har aldrig gjort något på salong mer än att ha klippt mig hos frisör en gång. XD Inte blev jag nöjd heller. Har alltid låtit de pojkvänner jag haft fått klippa mitt hår och det går fortfarande bra så.
Men saker jag gör hemma är väl att raka väl valda kroppsdelar en gång i veckan, lackar naglarna oregelbundet. Sminkar mig för det mesta i alla fall 5 dagar i veckan. Om det inte är semester eller jag är sjuk, då blir det mer sällan. Annars så noppar jag ögonbrynen typ en gång i veckan, fast inte på mig själv utan på min fästman. XD Hahaha! Mina är så ljusa så de syns knappt ändå, fyller bara i det jag vill ska synas. Kan någon gång ibland lägga mig i badet med en peel off mask på bara för att det känns kul och lyxigt. Tycker inte de brukar göra någon skillnad.
Fixar naglarna på salong var 3-4e vecka. Lägger ansiktsmask 1 gång i veckan minst. Vaxar på salong ibland. Formar och färgar ögonbrynen + ögonfransarna hemma (ibland på salong).
Gick och vaxade på salong förut men min hud har blivit känsligare så jag slutade.
Klipper och färgar håret hemma, gör inpackning var tredje dag. Har en hudvårdsrutin med serum och syra, ansikte och nacke samt bröst, gör den morgon och kväll. Ansiktsmasker och peeling 1-2 gånger varje vecka. Solar inte och använder solskydd varje gång jag går ut. Rakar ansikte och runt ögonbryn så mina produkter sjunker in lättare. Jag äter inte massor av mjölkprodukter och går efter en strikt nyttig diet med mycket näring och fibrer. Squats och plankan innan jag går och lägger mig samt 1-2 liter citron och vanligt vatten varje dag (Har chiafrön i också) Allt för att behålla mitt yttre och må bra :)
Mvh Linn
Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien
Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon
Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com
Since 2016
#32 så du bryr dig inte om en tan?
(tänkte då du inte solar)
Dum fråga.. men jag solar själv inte, förutom den tid jag spenderar i solen när jag promenerar och hade velat ha mer färg, testat brun utan sol funkar men blir svårt att få det ordentligt överallt.
Jag vaxar armhålorna ca var 5e vecka på salong. Vaxade bikinilinjen också men min hud mår inte så bra av det så får raka det kort med trimmer istället. Rakhyvel fungerar inte heller. Klipper mig hos fristör några gånger om året också. Ibland går jag på fotvård eller massage men inget annat.
Mvh Linn
#33 Nej det gör jag inte. Dels för att jag tycker det är jobbigt att underhålla och för att solen är åldrande för huden. Bl.a koreaner och folk från Japan undviker att sola, det är en av anledningarna till varför de ser yngre ut när de är äldre.
Mvh Linn
Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien
Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon
Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com
Since 2016
Ingenting. Klipper håret själv ett par ggr/år (långt hår, bara spetsar, dvs lätt) Trivs som jag är. Om jag skulle "kosta på mig lyx" så skulle jag inte välja något för utseendet utan hellre något som jag tycker är skönt typ massage eller lyxigt bad.