Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 1181 ggr
gickan87
0

Öppna hål i örat?

Det är såhär att jag inte haft örhängen i mina öron på drygt 4 månader, tidigare har det gått bra men den här gången har hud växt över hålen. Kan jag öppna dem själv på något sätt?

MVH Erika :)

Ghostling
1

Kör igenom öronhänget och håll rent

gickan87
0

#1 Lyckats med ena hålet, men det andra verkar huden vara för tjock går inte :(
Har lite panik då jag verkligen vill ha dem i imorgon :/

gickan87
2

Det har löst sig, kom igenom till slut.  Baddar med handsprit morgon och kväll närmaste tiden :)

Namiko
7

#3 Använd inte handsprit på dina piercingar. Rengör morgon och kväll med koksaltlösning, du kan enkelt göra egen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

gickan87
0

Nu till nästa problem. Tog ur hängena för att rengöra såren, båda satt fast med torkat blod inne i öronsnibbarna. Törs jag sova utan hängena i natt eller hinner det bli skorpor under natten? Just nu väldigt ont i mina snibbar

Karmatarerskanise
1

Du borde låta dom vara. Är det blod i dom ska du inte köra igenom igen.

gickan87
0

Nån som öppnat upp hål såhär förut och vet hur lång tid det tar innan det läker ihop igen?

Just nu ångrar jag mig då det smärtar rätt rejält. Snurrar på hängena flera gånger då jag är rädd att dem ska fastna igen.
Tar ur hängena och tvättar såren med koksaltlösning morgon och kväll.

Karmatarerskanise
1

Dom lär aldrig läka eftersom du tar in och ut dom hela tiden. Låt dom läka ihop och gå sedan till en piercare.

Katti
0

Jag har två extra hål i ett öra som jag har gjort så med flera gånger. Men jag har alltid låtit hängena sitta när jag väl har öppnat hålen igen. Det gör bara ont i början och har aldrig blivit infekterat.  Så för mig har det funkat. Fast Heras sätt är säkert smartare 😉!

[rumelle]
2

Antingen låter du örhängena sitta i medan du tvättar med koksaltlösning morgon och kväll, tills det har läkt. Undvik att pilla på dem när du inte tvättar.

Eller så tar du ur örhängena och låter hålen växa ihop. Att hålla på och ta ur och sätta i hela tiden kommer göra risken större att det blir infekterat, aldig läker och att det bildas en massa onödig ärrvävnad.

ThatPie
1

Snurra även inte på dem!! Det gör det bara ännu värre. Bättre att låta dem ”fastna” och sedan tvätta rent med koksaltlösning. Gör bara mer skada än nytta att snurra.

Namiko
0

Du har pressat trubbiga föremål genom huden, det kommer göra ont ett tag och bete sig som nygjorda piercingar gjorda med pistol, inklusive risken för infektion så peta inte på smyckena i onödan. Rengör efter att du duschat, då har sårvätskan och blodet mjukats upp. Ta inte ut smyckena förrän det är läkt ordentligt. Du kan bada örsnibbarna i koksaltlösning 5 minuter morgon och kväll för att underlätta rengöringen.

Det är alternativet om du vill ha kvar hålen du har nu. Alternativ två är att ta ut smyckena, låta hålen växa igen och ta nya hos en piercare senare.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Gaara
0

Låt smyckena sitta i när du gör rent. Att ta ur och i kommer bara irritera och då kommer det aldrig läka. Dessutom kommer det vara svårare att få i dem igen när det bildats skorpa i hålet.