Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 19824 ggr
Liiisa
0

Svettas mycket..

Jag har ett litet problem. Jag svettas väldigt mycket under armarna även om jag tvättar mig och tar DEO. Ingenting verkar funka :/ och jag skäms verkligen jättemycket. Nu på sommaren är det som värst. Vad gör jag egentligen för fel? Hur gör du för att inte svettas alltför mycket?

Emelie-E
2

Det finns något som heter Absolut torr på apoteket som man kan köpa och ta på. Det förhindrar svettningar i en vecka =)

Liiisa
0

#1 Okej tack, i vilken hylla hittar man det?

Emelie-E
2

Uh, bra fråga. Nu när jag kollar på apotekets hemsida så hittar jag inte produkten. Så det är ju inte säkert att den säljs längre.
Annars har jag för mig att de finns nära andra hud produkter. En grön avlång förpackning.

StickyKitten
0

Jag hittar Absolut Torr när jag söker på apotekets hemsida… fast först står det att den inte hittar något, sen till höger finns ändå en bild på Absolut Torr, och information. Skumt, men men…

http://www4.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/sidor/Hudohar_Deodoranter_Extraeffektivt_Extraeffektivt.aspx

Där nånstans finns info, om länken funkar :)

hus-musen
0

den ska  stå på hudavdelningen har jag för mig, annars så är de ju bara att fråga personalen=) finns även deo för fötterna. har aldrig haft problem med svettningar sj men min lillebror hade det när han kom in i puberteten, deon för fötterna räddade oss alla så att sägaGlad nu har han växt ifrån det tack o lov.

Qui dormit, non peccat

Link-
0

Absolut torr är bra! Rekommenderas verkligen Glad.

sandra1977
1

men var noga med att följa instruktionerna..annars svider det som faan!!!lycka till!

mvh sandra

Telefonkontakt
0

#0 jag lider av samma problem.. :(

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Telefonkontakt
0

#7 har du provat? funkar den?

hus-musen
0

#9 den funkar=)

Qui dormit, non peccat

Telefonkontakt
0

#10 åh, najs! jag ska köpa :D

Mitralis
1

Raka er inte under armarna innan ni applicerar det.
Jag låg och grät en hel natt för det gjorde så ont. Hjälpte inte att jag tvättade bort det.

Liss
2

Aboslut torr slutar funka efter ett tag dock. I alla fall för min del. Kroppen reglerar sig väl antagligen. Och efteråt blir de värre.. Desutom är den riktigt irriterande att ha på! Så jag har slutat helt me den..

Annars finns de andra deos på apoteket med, men de är ungefär samma effekt. så jag vet i tusan vad man bör använda egentligen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tina-A
0

Jag tycker absolut torr är skitbra och det har funkat kanon på mig! Använder den mest under sommaren och inte under vintern. Jätteskönt att kunna ha en snygg tshirt en varm sommardag och inte oroa sig för fläckar över huvud taget :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Rita-S
1

Jag använder absolut torr själv. Jag kan rekomendera den, men raka inte direkt först. Rakar man armhålerna, borde man vänta 2 dygn innan man provar, och raka dagen efter vill ge röda nopprar.
Den finns vad jag vet i samma hylla som deo och andra antiperspiranter på apoteket och är rätt dryg. lite beroende på hur stort problemet är skal man ta varje dag ett tag, sen varannan, och sen succesivt sänka. jag tar på en gong varannan vecka för mitt lilla lyxproblem (jag har inte särskilt stort problem) medan jag har en bekant som behöver fölga upp en gong varje tredje dag exempelvis.

Jag har än inte hört om nån som den har slutat fungera på själv, min bekanta har använt den i 7 år nu utan att den har slutat fungera, men jag tvekar inte en sekund på att även det är som allt annat, olika från olika individer om det händer och evt när.

Jag skulle dock säga att har man jättesensitiv hud borde man prova på en pytteliten fläck en liten dutta och inte i själva armhålan utan på underarmen eller nånting, så man ser om man tål den, för den kan va lite hård mot sart hud.

Har man ett värkligen stort problem kan man kontakta läkare, det går att ta bort några av svettkörtlerna, presis som man gör med fotsvett, fast läkarna är ju naturlig nog något motvilliga till att bara utan vidare ta bort svettkörtlerna helt utan vidare. Dom har ju en funktion. Det finns ju receptbelagda preparat man kan få utskriven om problemet är riktig stort.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MangoMelon
0

Absolut Torr är jättebra! Den finns att få på apoteket, köpte en flaska för en vecka sen typ .

MEN! som någon sade tidigare, raka dig för guds skull inte innan du lägger på den. Det gör något så fruktansvärt ont, det hjälper inte att tvätta bort det heller! Så gör inte samma misstag som mig, gud vad det brände :S

Men annars är den super! Inga svettfläckar här inte :D

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Chestnut
0

Även jag tycker att absolut torr är toppen!

Med vänliga hälsningar
Chess

Telefonkontakt
0

nu blir jag bara mer pepp på att prova..

peaches
0

Jag tycker det funkar jättebra, men använder det inte speciellt ofta. Huden blir extremt torr och nästan lite flagig av det tycker jag.

Chestnut
1

#19 Det har jag inte märkt av men kan tänka mig att det kan bli så om man har känslig hud.

Med vänliga hälsningar
Chess

peaches
0

#20 Jo, och jaghar väl lite halvkänslig och torr hud sedan innan. Därför använder jag bara det ibland :)

Mitralis
0

Hur går det? Har du provat absolut torr än?
Glömde att säga att den frätte sönder min kompis pyjamas, så det kan vara idé att inte använda något favoritplagg när du applicerat det.

Tina-A
0

#22: Ajdå! Ja, det står på flaskan att man ska låta det torka innan man sätter på sig nåt! Står väl till och med att man ska sova en hel natt (8 timmar) utan någon tröja, just för att kläderna inte ska bli förstörda.

VeNyRa
0

Jag tycker att absolut torr är sådär halvbra, De första gångerna funkade det jätte bra, men sen vart min hud bara känsligare och känsligare. Om jag skulle sätta på det nu så skulle det nog kännas som att jag nyss hade rakat mej och satt på. Men de är ju såklart olika från person till person.

Provade det en gång, inte att rekomendera! En sömnlös natt blev de och då var jag ändå alkoholpåverkad och mindre känslig än i vanliga fall.

h-p81
0

Inget fungerar på mig. Provat aboult torr+ annan apoteket produkt (enda som finns) Pratade med en läkare om detta och han sa att det finns inget att göra- mer än att använda mörka kläder :(

Tina-A
1

#25: Det finns det ju visst. Man kan ju operera sig och fo botox i armhålorna. Om man svettas så mycket att man känner att det är värt det så funkar ju det också.

Hallonblomma
0

Borde nog prova. Blir helt galen över att aldrig kunna ha något klädesplagg som täcker armhålorna. Inte ens T-shirt. Blir så sjukt less på det.

Måste bara fråga, hur mycket svettas ni på ett ungefär? Om det nu går att förklara. Har jag en T-shirt på mig kan det ta ca 10 minuter för att få en svettfläck som täcker hela armhålan eller hur man ska säga. Och nu menar jag utan att anstränga mig, lixom bara gå en sväng i huset så blir det så. Är det överdrivet?

pyromanen
0

Om jag ska producera så mycket svett att det syns på en t-shirt behöver jag springa/träna/dansa riktigt ordentligt, och knappt ens då. Om jag springer min 5 kilometersrunda blir jag ju svettig, men inte ens då bruker det bli så mycket så det blir sammahängande fläckar under armarna, mer "allmänt fuktigt" på hela kroppen.  Så det är nog med så mycket annat en stor variation.

Cazzos
0

Botox i armhålan fungerar bra. Dyrt men resultatet är bra.

Har inte gjort det själv men min kompis bror hade jättesvettiga händer så de stack honom med Botox överallt på händerna och nu svettas han knappt.

Erik och Mackan gjorde ett test att spruta in Botox under armarna, no sweat at all.

RuiXue
0

Själv föredrar jag Garnier's mineral deo i sprayformat. Tycker den fungerar bra. Alternativt annan deo med mineral i. Det fungerar för mig rätt så braGlad

Jennie

Elshira
0

Jag ska defenitivt pröva apotekets Absolut torr. Fungerar inte det så tror jag faktiskt att jag ska ta och söka för det.

Själv måste jag gå i linne även på vintern för att det inte ska börja lukta på en gång ( en tajtare t-shirt oavsett material ger fläckar på 10 min…). Har ofta långärmad ovanpå det för att stoppa lukten och svetten lite.

Måste bara tillägga att trots att jag rakar mig under armarna (mindre bakterier), använder deo med alkohol eller ibland ren alkohol + vanlig deo så hjälper det inte vissa dagar.

Har lärt mig att leva med det så att säga, men detta har defenitivt gett mig inspiration till att göra något åt det!

Hakuna matata!

viktoria91
0

#31 hade det som dig innan och provade absolut torr. det gjorde minst saagt underverk! jag kunde gå i tshirt utan att oro mig för lukt eller svett=) verkligen värt att prova^^

Elshira
0

Jag har idag inhandlat absolut torr och ska sätta på det i kväll. Jag återkommer om en månad eller så med resultat ^^ Om det är varaktigt vet man ju inte, men det skadar ju inte i.af!

Hakuna matata!

viktoria91
0

#33 har funkat för mig i 3 år;)

piri-piri
0

Det finns tabletter på hälsokosten mot svettningar. De innehåller salvia, Nosweat heter de. Kanske ett komplement till deo.

Elshira
0

#35 De är inte gjorda för svettningar som när man har klimakteriebesvär (dvs hela kroppen, och man kanske kallsvettas).

Salvia åt jag för övrigt gaska så mycket ett tag (hade pippi på det till kött i ett par månader), men vad jag vet så har jag aldrig haft någon problemfri period.

Men det är klart, man ska aldrig säga aldrig (även om mycket hälsokost är "bullshit", det är nyttigt(!) men gör ofta inte det de är ämnade för tyvärr).

Hakuna matata!

Malin17
0

Superbra tips, tusen tack! Jag har dock en annan grej och det är en t-shirt som fångar upp både svett och lukt. Help perfekt i mina ögon, även denna varma sommar!

Maria
0

Nu har det ju varit den varmaste sommaren i mannaminne så att inte svettas skulle snarare vara onormalt men svettas du lika mycket året runt så ska du givetvis söka för att höra om det går att göra något åt.

/Maria

Gaara
0

Man kan använda absolut torr under fötterna också. Dock så har jag läst att om man använder det ofta i armhålorna så kan huden bli mörkare där. Jag har sån hemma men använde den inte speciellt ofta, fast jag svettas som fan. Så speciellt bra kan jag inte ha upplevt att den var på just mig. Minns liksom inte varför jag slutade använda den.