Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 1154 ggr
Gurkan23
0

Minipiller-Gestrina

Hej folket! Jag är en 16 årig tjej som började ta minipillret Gestrina för 2 månader sen. Jag tar minipiller eftersom att jag har migrän med aura o därmed har ökad risk för blodpropp ifall jag tar nåt med hormoner i. Jag har fått biverkningar som minskad sexlust, EXTREM trötthet, huvudvärk nästan hela tiden och jag klarar inte av att tex hoppa studsmatta för att det känns som att mitt huvud ska sprängas, jätte lätt svettig, min hud verkar vara densamma som innan, humörsvängningar antigen lugn o kan kontrollera allt eller så är allt kaos. Det som är bra är att jag tror inte att jag är gravid och att jag bara har haft mens en gång. Jag personligen hatar att ha mens o tycker att det är på alla sätt jobbigt. Så att slippa den/inte ha lika mycket är väldigt skönt. Men jag vet inte om jag vill fortsätta pga negativa biverkningar. Så min fråga till er är om biverkningarna har gått ner efter ett tag eller bara blivit värre? Framförallt till er som har tagit/tar gestrina men ni som har tagit andra preventinmedel får gärna också dela med er av eran upplevelse men tänk på att skriva vad för preventivmedel ni använder. Tack på förhand :)