Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1338 ggr
Sandiy
0

Brun fläck i flytning?

Är de vanligt att man får en brun fläck i flytningarna när man torkar sig? Fick de nyss, runt äl fick jag en blodblandad flytning. Vi hade oskyddat sex men kom inte i mig. Nu på bim-10 fick ja då en brun fläck i flytningen o aldrig fått det innan. Är de normalt? Räknas de kanske som en mellanblödning?

[rumelle]
0

Ta ett graviditetstest

Sarafiaklara
1

Är det inte lite väl tidigt för att få utslag på gravtest bim -10? Tänker att det är bättre att vänta fram till bim för att inte slösa en massa test. Blödningen kan ju kanske vara en nidationsblödning men jag har lite dålig koll på när i menscykeln den typen av blödning kan dyka upp. Troligtvis är det bara en mellanblödning. Om ni hade sex dagen innan kan det kanske vara pga sexet.

Sandiy
0

Jo det är för tidigt att ta ett test.. Känns dock helt omöjligt att jag skulle vara gravid då han inte kom i mig.

Sarafiaklara
3

#3 Det finns ju en liten risk att bli gravid vid oskyddat samlag då det kan komma spermier under själva samlaget och inte bara vid utlösningen: https://www.metro.se/artikel/så-många-har-avbrutet-samlag-och-så-osäkert-är-det-xr Men risken är nog inte så stor, vänta och se om mensen kommer och ta annars ett gravtest. Hur länge är det sen ni hade oskyddat sex och du hade ägglossning? Om du är orolig tror jag att det finns nåt akut-p-piller som kan tas fem dagar efter sex.

oh-la
1

Det kommer spermier även innan själva utlösningen, så man kan absolut bli gravid även om killen inte kommer i dig. Du kan alltdå absolut bli gravid även om killen drog ut innan han kom. Vet du om du hade ägglossning då ni hade sex?

Sandiy
0

Jag tror jag hade äl när vi hade sex. För vi hade sex samma dag som den blodblandade flytningen.. Nu idag på bim-10 så fick ja positivt på äl test… så antar att ja har äl igen?

oh-la
0

Kan du haft senare ägglossning än du trott? Annars kan man få positivt utslag på äl-tester om man är gravid har jag förstått.

Sandiy
0

#7 hm ja kanske? Brukar dock alltid få på dag 14. Och denna gång hade jag äl smärtor o flytningarna som ja alltid får vid äl. Men de borde väll inte visa så tidigt isf eller? :/

Granja Del Toro
0

Man kan få en lite brun fläck vid ägglossning, har hänt mig ett flera gånger.. 

#8 Låter som din ägglossning var lite försenad? Har du stressat mycket på senaste tden?

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Sandiy
2

Hm ingen mens idag på bim. Har mått riktigt riktigt illa sen igår, känt mig så himla varm oxå, mensvärk har ja oxå. Känns ju helt totalt omöjligt att vara gravid, men börjar undra lite. Mensen kommer alltid på dag 28, förra månaden kom den på dag 27. Ska ta ett test imorn om mensen ej kommit.