Vad har ni för mensskydd?
Vad har ni för skydd? Jag har menskopp. Kommer aldrig gå tillbaka till tamponger och bindor. Bästa köpet i mitt liv
Bindor, kan inte ha något annat.
#1 Varför då?
Har alltid använt mig utav tamponger fram tills nu då jag gått över till bindor. Har blivit väldigt skör i underlivet så gör ont att använda tamponger :( tror det kan bero på att jag gått över till minipiller.
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Bindor. Har försökt testa menskopp men har hittills inte lyckats få in den. Minsta tampongerna fungerar men jag blir snabbt torr och tycker det känns obehagligt. Folk brukar säga att tampong inte ska kännas alls, men för mig stämmer det inte i alla fall. Och jag har helt ärligt lite svårt att förstå hur man kan ha något inne där och inte känna det över huvud taget. Men för mig känns dom på ett obehagligt sätt i alla fall, sen om det är inbillning eller inte har väl egentligen inte så stor betydelse :) Skulle jag inte känna den alls skulle jag förmodligen ogilla det också, jag har lite för mycket kontrollbehov och skulle noja att jag har glömt att sätta in den.
Bindor känns lagom mycket, jag känner av att den sitter där men den stör inte. Och jag tycker rent allmänt att det fungerar bra helt enkelt. Föredrar Always nattbindor utan parfym :)
//Jessie
Har använt tamponger i princip sen jag fick min första mens för över 10 år sen, fast jag sover med bindor. Nu har jag väldigt oregelbunden mens sen jag tog ut min p-stav men jag har köpt en menskopp jag ska pröva nästa gång mensen kommer.
Menskopp Men kan läcka lite om jag har mycket mensvärk?! Det är oftast bara första dagen eventuellt andra och det är absolut inte mer än en liten fläck inte så mycket att det kommer genom alla kläder. Haft det några år och är faktiskt helnöjd. Bindor har det läckt från också när man sover och tamponger kan jag inte riktigt använda ;p
Bindor. Always natt. Det är bara det som funkar. Inget som stör mig.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Menskopp, så himla enkelt och smidigt! Jag glömmer liksom nästan av att jag har mens 😂 Och miljövänligare än bindor och tamponger.
Jag kör på tygbindor när jag väljer att ha mens. Mensskydd som sätts in fungerar inte på mig längre pga smärta, så min menskopp ligger och dammar.
Tant är ingen ålder, det är en livsstil!
Menskopp och kommer aldrig gå tillbaka till något annat. Aldrig känt mig så trygg och bekväm med mensen som när jag började med koppen. :)
Menskopp and I love it. Kan läcka lite när jag blöder som mest men då kompletterar jag med ett trosskydd istället för en tjock binda. Jag kommer aldrig byta tillbaka till något annat.