Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: off-topic
Läst 3100 ggr
[Sandi92]
3

Hur gammal ser du ut? (test)

Hur gammal ser du ut enligt denna sidan: https://how-old.net/
och hur gammal är du i verkligheten?

Jag testade att ladda upp flera bilder och som yngst tyckte den att jag såg ut att vara 11 år(!) och äldst 19 år. Jag blir 26 i höst.

[Platinum]
0

Riktat till den som valde att ta bort ett ganska nyligen postat inlägg: Liv går före regler.  Även i lagens mening.

Till den som postade ovan nämnda inlägg. Erbjudandet står kvar.

[Platinum]
0

Postade fel. Sorry

Scorpio97
0

Laddade bara upp en bild, eftersom jag inte har några bilder på mig själv (hatar att bli fotad) och orkade inte ta flera bilder nu bara för att testa. Men den gissade på 19, och jag är 20 så det var ganska nära :)

//Jessie

[Tuulikki]
0

Jag är 22, den gissade 22🙂

[134643]
0

Fick 26,27 och 29. Jag fyller 20 i år. Hmm haha.

tiger tok
0

Jadu, den gissade som yngst 16 och som äldst 37, så jag vet inte riktigt hur jag skall tolka detta:p

vendelay
0

Har bara en bild på datorn av mig, den sa 20 och bilden togs när jag var 21 eller 22 så ganska bra gissat. Min sambo visade den bilden för några vänner som aldrig träffat mig och de trodde inte att jag var äldre än 16 haha.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

sp0ngeb0b
0

Den gissade på 23 och 36, är 21 så den ena var ju nära i alla fall 😃

Gaara
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick 24 vilket väl är rätt normalt. Folk brukar gissa mellan 19-25 så. :)

Fyller 32 i maj. X)

Fransu
3

#9 Jag hade heller aldrig gissat att du snart är 32 år. Du ser verkligen betydligt yngre ut.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

VeilofElysium
1

Får bara varningar att sidan kan försöka stjäla information från mig. Men sure.. Jag är 28 sägs se ut att vara 20-21.

powerade
0

den säger 24 men är 19 xD

Blanksteg
4

Tänk på att ni kanske ger dem rättigheter till era bilder när ni laddar upp dem. Är ju inte kul om de säljer bilderna vidare så att de kan användas i reklam.

Om sånt nu är lagligt för dem att göra.

Lamina
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fyller 31 i år. Folk brukar visserligen gissa på att jag är runt 20. Men känns lite väl när den säger jag är 13…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Granja Del Toro
0

Nar jag var 38 sa trodde vissa folk annu att jag gick i gymnasiet och var hogst mellan 18 till 22 ar gammal. En aldre kvinna trodde jag var en 18 arig studerande och tankte fa slag nar jag sa att jag var 38…😂 Jag ar 41 ar idag, blir 42 om ett par manader…

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Gaara
1

#10 Haha ja, jag är van vid att folk tror att jag är mycket yngre än jag är och jag tar det alltid som en komplimang. :) Har alltid sett yngre ut än jag är. Alltid kul att se folks miner när de får veta hur gammal jag är. XD Folk som inte vet tar alltid för givet att jag antingen är jämngammal med min fästman eller 2 år yngre än honom. (detta redan för 4 år sedan) Men jag är egentligen 6 år äldre än honom. Men vi ser jämngamla ut. :)

Fransu
2

#16 Det var menat som en komplimang från mig också. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Devya]
0

Jag blir 32 år och folk brukar tro att jag är under 20 år. En gång så fick min man och jag höra från en gammal man som sa: Oj vad roligt det är att se en pappa och en dotter som är ute och gör saker tillsammans…. Då är min man 4 år yngre än mig.

Då jag studerade nederländska, som är för vuxna så man måste vara åtminstone 18 år, så trodde en massa 19-20-åriga tjejer att jag var lika gammal som dem. Alla blev med munnen öppen då de fick höra att jag var bra mycket äldre.

En som var jämnårig med mig kunde inte alls fatta det. Jag ser tydligen väldigt barnslig ut även om jag försöker att klä mig vuxet och stiligt (blazer, skjorta, svarta byxor, passligt höga klackskor osv). Jag är dessutom väldigt kort så kanske det ger ett ännu större intryck av att jag är yngre än vad jag är.

Gaara
0

#17 Tack så mycket! :)

Duvethon
7

Avråder från att göra dessa test då man ger sidan rättighet att använda bilderna..

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Gaara
0

#20 Spelar ingen roll för min del. Allt man lägger ut på nätet kan komma att hamna i fel händer, även om man lägger upp bilder som "bara ens vänner" på facebook kan se osv.  Men ja, det är en bra sak att tänka på för folk som inte vill ha sina bilder över hela nätet.

vendelay
3

#20 Men så är det väl på typ alla sajter? T.ex. Facebook som de flesta använder, de har väl rättigheter till alla bilder en lägger upp?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Duvethon
4

#21 & #22 Ja, nu har jag inte läst avtalen så noga så jag kan inte med säkerhet säga vad som gäller på Facebook. Jag förstår dock inte syftet med dessa "facebook-test", jag tror verkligen inte att testet ens avläser åldern utan det blir ett slumpmässigt svar. Så enligt mig onödigt att ge rättigheter till en sida utan något syfte. Jag hade kunnat tänka mig att göra ett liknande test där de faktiskt avläser ens ålder och inte ger slumpmässiga svar 👍

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Gaara
3

#23 Det är bara ett roligt tidsfördriv för oss som tycker det är kul. :)

Grodan
0

hoppsan, supergammal tråd…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

• Redigerat 2021-06-11 12:31 av Grodan