Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 733 ggr
Duvethon
0

Ingen mens efter stopp

Då mitt recept är slut tog jag mitt sista minipiller för ca 1 vecka sedan. I vanliga fall brukar jag få menstruation om jag glömt något piller, nu har jag haft ett "stopp" på en vecka utan menstruation. Hur kommer det sig?

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Duvethon
0

Ingen?

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Carrosh
0

Det kan lätt bli så när man slutar med p-medel - att det blir väldigt oregelbundet igen medan hormonerna går ur kroppen.

Om du inte är gravid, förstås?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Fien
0

Alltså du får nog utveckla lite… brukar du hoppa över mensen med hjälp av dina piller? Då kan kroppen vara i obalans. Hur länge har du tagit dina piller? Varför tar du inte ut ett nytt recept? Har du missat att ta piller?

Duvethon
0

#2 Jag kan omöjligt vara gravid, inte haft sexuellt umgänge på flera månader! tur det :)

#3 En stor del av de som använder minipiller får ingen mens, jag är en av dessa. Det innebär således att man inte kan "hoppa" över sin mens. Jag har inte missat att ta piller, jag har helt enkelt slutat att ta dem då min karta är slut. Mina recept är slut och för att få ett nytt recept måste jag boka tid och det finns inte förrän om 2 veckor och det blir väldigt svårt för mig att boka en tid då jag har fullt upp med arbete.

Fien
0

Okej men då är det garanterat pga en hormonell obalans.