Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1034 ggr
Lakritsstjärna
1

Plötslig ålderskris

Jag är 28 år och jag har alltid hört att jag ser ung ut och jag har alltid fått visa legg överallt och jag har inte tänkt på det där med åldern. Jag blir bara ett år äldre varje år och inte varit något mer med det. För några månader sen fick jag frågan om jag var över 16 för då jag skulle skaffa bonuskort i butik och då tyckte jag väll att det var lite irriterande men tänkte inte så mycket på det. Men i fredags så satt han i kassan på systemet och tvekade lite och sa jag funderar om jag ska ta legg på dig men ok jag gör det för säkerhets skull. Det kanske låter jätte löjligt men när han börja tveka så börja jag plötsligt tänka på min ålder för jag har aldrig någonsin sluppit undan att lägga men kom på att jag börjar närma mig 30! och fått sån åldersnoja. Har hunnit med mycket så det är inte det men rädd att börja se gammal ut. Vist kan man som kvinna se bra ut som 30+ Vad säger ni är ens bästa år förbi vid 30 eller är det då livet börjar vad anser ni? Vet jätte löjlig fråga men fick en sån Ålderskris plötsligt och har aldrig haft Ålderskris förut.

[rumelle]
6

Nej det är ju nu de bästa åren börjar! Jag har nyss fyllt 30 och jag skulle aldrig vilja vara 20 igen! Är så mycket mer trygg i mig själv, vågar vara mig själv bland folk för jag har insett att det inte är viktigt att alla tycker om en. Jag har alltid varit ful och mått dåligt över det men nu skiter jag i vad folk kan tycka. Det finns viktigare saker att bry sig om. Folk tycker nog att jag är lite udda och konstig men jag tänker inte längre försöka passa in i någon slags norm för hur man ska vara. Om de inte tycker om mig för den jag är så vill jag ändå inte vara vän med dem. Nej, jag tycker det är underbart att bli äldre! 😍

Åsa S
7

Livet blir bara bättre med åren tycker jag man är inte lika utseende fixerad längre utan njuter mera av livet och sånt som betyder nått. Mina bästa år började efter 40 tycker jag.

PS!Jag jobbar på systembolaget vi får inte missa kolla leg på nån under 25 så jag tror nog de flesta även jag för säkerhets skull kollar alla som ser ut att vara under 30 för det är inte kul åka dit i en ålderskontroll. Vid stressiga perioder kollar man alla som ser minsta rynkfria ut för man vill inte åka dit ifall man råkar göra nån miss vid stress, så ofta frågar man leg från de som börjar närma sig 40 med då,  men de blir bara jätteglada.

Åsa S
1

Mina bästa år började vid 40 man är inte så utseendefixerad när man blir äldre tycker jag även om det finns såna som är det med men ofta lär man sig att det finns viktigare saker i livet.

PS! jag jobbar på systembolaget och vi får inte missa kolla leg på nån under 25 så jag tror många även jag kollar alla som ser ut att vara under 30 för att vara säker på att inte åka dit i en ålderskontroll för det är inte kul. När det är lite stressiga perioder kollar man alla som ser minsta ungdomliga ut = även de runt 40 som inte ser så rynkiga ut och de blir oftast bara jätteglada

Sarah
1

Livet blir bättre för varje år :) tonåring var jobbigt, i efterhand var 20+ jobbigt. 30+ är fantastiskt, livet har ett helt annat lugn och det är dessutom fantastiskt att ens vänner blir äldre. Det handlar inte längre om att folk ska festa och supa, nu är det vettiga saker man pratar om mm. Älskar 30+ och 40+ känns välkommet när det väl kommer.

Tjeja
1

😂 Jag är 40+ och hag har haft åldersnoja sedan jag var 22 och insåg att jag inte längre var tonåring! Jag hinner inte alls med och hinner liksom aldrig ikapp!

Om du kan njuta av din tillvaro som ovanstående kommentatorer njuter av att bli äldre så lovar jag att du kommer må mycket bättre!

Men en sak, man kan vara supersnygg och över 50 och mer! Snyggheten sitter inte fast i åldern utan om man sköter om sig så man är i god kondition, vältränad så man mår bra och lever fysiskt aktivt och håller kroppen i trim kan man vara ursnygg i alla åldrar! Det är bara lättare att hålla sig fräsh när man är yngre och man får jobba mer för att hålla sig i trim med åren. Men en stark uthållig kropp som orkar springa en mil utan paus och bära fulla matkassar utan att anstränga sig är alltid snyggare även om den är 70+ än en lat glåmig 20-åring.

Och jag lovar dig, när du är 40+ och mer kommer du inte vilja ha någon liten valp till livspartner utan vill ha någon som ger dig mer mental stimulans på ett bredare och djupare plan än enbart ett snyggt ansikte eller en vältränad kropp!

OBS! Tänk nu bara på att när jag talar om en snygg kropp handlar det inte om att vara smal, utan att vara i god kondition! D v s stark och uthållig, glad och full av energi! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

tk1971
2

Hehe… själv fyller jag 47 strax och då känns 30 väldigt ungt. Allt är relativt. Själv försöker jag se pragmatiskt på det hela och tänka att ingen slipper undan - alla blir äldre. Inte hade jag kunnat tänka mig som 47 när jag var 28, men jag är samma person inuti, dock inte utanpå… 

Undrar hur man kommer att tänka som 60-åring? "Som 47-åring var man ju en barnrumpa?"

Tjeja
1

#6 😃 Antagligen! Man skjuter nog gränserna framför sig hela tiden! " Alla tio år yngre är unga" typ.. oavsett om man är 30 eller 80.. 

Minns något tv-program jag såg för många år sedan där de intervjuade några gummor och gubbar i "världens äldsta stad" i  Japan. Dvs den stad (by) som hade världens högsta genomsnittsålder bland sina invånare. 

Det var i alla fall några hundraåringar som tyckte att 80-åringarna som tillhörde deras barns generation fortfarande var ungdomar egentligen.. typ. 😂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Maria
0

Jag är 55 år 😉och jag minns att det var bedrövligt att fylla 30. Det var enda gången i mitt liv som jag har haft någon sorts åldersnoja. Jag tyckte att ungdomen på något sätt tog slut. Trots att jag var gift och hade en son på 8 år då  så jag kan i viss mån förstå TS.

Sedan dess har jag aldrig brytt mig om ålder mer än att det är trist att åren går så fort.

/Maria

Gaara
1

Jag anser att livet börjar då. :) Jag fyller 32 i maj, planerar att köpa hus med min fästman, om två år ska vi gifta oss och planen är att skaffa barn efter det. Hans föräldrar som är 48 reser ett par gånger per år, med och utan familjen och de verkar också känna sig som att de är i bästa tiden på livet. Så livet är långt ifrån över för att man blivit 30. :)

[HundochKatt]
1

Jag har också alltid sett yngre ut än vad jag är (förutom nu börjar åldern ta ut sin rätt vid 54…). 

Jag har fått visa leg på systemet bland annat när jag var över 30 år t o m, senast när jag var 44 år!! 

Men jag tar det med ro och som en komplimang!