Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: off-topic
Läst 2061 ggr
Lona
4

Vad tycker ni är oattraktivt?

Tja, inspirerad av den andra tråden - vad tycker ni är oattraktivt/avtändande?

För egen del är det nog för snyggt/"glassigt" utseende, det gör mig osäker. Samma sak med snobbig eller väldigt modemedveten klädsel. Tja, utseendeinriktade män, helt enkelt.

Dålig andedräkt/dåliga tänder.

Inskränkthet och trångsynthet har jag ruskigt svårt för. Likaså besserwissrar och personer som "kör över" andra.
Däremot får han gärna ta initiativ och även fatta en hel del beslut, jag har beslutsångest.😊

Stelhet, alltför artig eller absolut avsaknad av humor - aj, aj, aj! Det går inte alls!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

molam
3

Haha en "Kliche" men sant, en rutten personlighet är så sjuk oattraktivt, utseendemässigt är jag inte så kräsen, så länge hen får mig att skratta xD en som är för på eller tror hen är störst, bäst och starkast är också oattraktivt

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Karmatarerskanise
2

Svettlukt, smutsiga händer och naglar och skitsnack.

Katti
5

Jag har inte svarat i den andra tråden, för jag kommer helt enkelt inte på några  rent fysiska egenskaper som jag finner attraktiva. Det är ju ett paket man gillar eller inte gillar, där personligheten är klart viktigast, så svårt att definiera. Jag har aldrig någonsin sagt eller tänkt "wow, vilken snygg kille", men däremot "han ser trevlig ut!".

Extremt oattraktivt däremot, det kan jag säga om en sak! Självmedvetenhet. Alltså folk som tycker att de själva är snygga och gör allt för att visa upp sig är bara såååå oattraktivt i mina ögon. Och det gäller både killar och tjejer, gamla och unga! Jag har mycket svårt att ta såna människor på allvar helt enkelt.

Milkshake
0

Tycker precis som #3, plus dålig hygien och avsaknad av humor.

Linn Is The New
0

Jag tycker att fula missfärgade tänder är riktigt avtändande, vet inte varför. En rutten personlighet och fuckboys går ju bort direkt, finns inte på kartan att en sådan person skulle kunna få någon slags relation med mig.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

flocken
0

Dålig hygien. Man ska ta hand om sig. Översittar typer. Personligheten säger så mkt tycker jag. I klädväg så är mjukisbyxor som är för stora o helst med hål i något så vidrigt. Gör mig inget att man använder träningskläder. Men ska sitta bra o vara helt & rent.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[IdaSoren]
2

Machostil, översittarattityd, trångsynthet.

Dålig hygien.

Tatueringar på händer, hals eller ansikte.

Generellt avsaknad av ambition, mål eller driv. Inte så att man behöver vara akademiker för att passa mig, men jag finner det oattraktivt med människor som typ ligger på soffan i vuxen ålder och inte orkar/har lust att söka jobb för det är tråkigt, lite den stilen.

[Tuulikki]
0

Dålig hygien, ingen humor, ingen självinsikt, oansvarig.

Tycker det är så BLÄ med killar som har ett ostädat hem. Jag är inte pedantisk men blir tokig på riktigt stök.

tiger tok
0

Inga mål. Dålig hygien Sorry, men tycker inte piercings är snyggt heller. Som #8 säger, stökigt. Olika personlighet när man är med olika personer. Översittare. När man inte kan laga mat. Skägg, lite stubb går bra, men tycker långt skägg ser smutsigt och ohygieniskt ut.

tk1971
0

Absolut dålig hygien. Och långa tånaglar 😮

Och om jag skulle träffa nån som behandlade mig som skit skulle jag inte se den personen mer. 

Men nu har jag ju min underbara sambo så sånt behöver jag inte tänka på. I höst blir det 15 år sedan vi träffades. Oh, vad tiden har gått fort 🙂

224
0

Osäkra män.

pyromanen
10

Om han röstar på SD.

Calcifer
10

Rasism, sexism, homofobi, inskränkthet, elakhet, och en på annat sätt ful personlighet. Jag kan ha full förståelse för typ avsaknad av mål, stökig lägenhet, inte världens snyggaste kläder - då jag själv lider av en depression och definitivt faller under det. Däremot är det skillnad på om någon vill förändra det men kanske mår för dåligt och någon som typ tycker att det är trevligt att bo i en soptipp och inte duscha på tre veckor i sträck.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Tuulikki]
2

#13 Jag har också full förståelse för ett ostädat hem och halvkass hygien, sån är jag med i perioder. Men oavsett om jag förstår och inte dömer någon för det, kan jag ju ändå finna det oattraktivt🙂

Fransu
4

Jag håller med om mycket det ni skrivit, som dålig hygien och översittartyper osv.

Men en liten grej jag kanske är ganska ensam om att tycka är oattraktivt är om någon sitter och pillar bort saker ur sin mat som dom inte tycker om. Synen av en vuxen man (eller kvinna) som petar bort exempelvis lökbitar för att han inte tycker det är gott är oerhört oattraktivt i mina ögon.

Jag gillar heller inte att äta allt. Men så länge jag inte blir sjuk av det, så äter jag det jag blir bjuden på. Skulle aldrig komma på tanken att börja peta bort små svampbitar eller annat som inte riktigt faller mig i smaken.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Calcifer
5

#15 Jag har asperger och petar bort saker jag inte gillar. Det har oftast mindre med smaken att göra och mer med känslan av att äta dem. Jag kan gråta eller kräkas av tanken på att äta vissa saker, så istället för att förstöra för alla omkring mig genom att typ tvinga mamma att inte lägga i x eller x i maten så petar jag bort det. Tycker det i så fall är mer oattraktivt att se någon göra äckel-face hundra gånger för att de tvingar i sig nåt de inte gillar istället för att bara flytta bort det.

Fransu
2

#16 Det är en hel annan sak för mig, du har en mycket starkare anledning att peta i maten. Samma sak om någon faktiskt exempelvis skulle bli risig i magen av att få i sig för mycket lök, då är det helt okej att peta bort.

Men bara av den anledningen för att man inte tycker det är gott. Som jag skrev, det är ganska mycket jag heller inte tycker är gott. Men är jag bortbjuden på middag så äter jag upp maten jag blir serverad. Så länge det inte är något som jag faktiskt vet jag skulle bli dålig av.

Hoppas du förstår skillnaden. Jag kanske är dålig på att uttrycka mig rätt ibland. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Calcifer
6

#17 Absolut, min poäng är mer hur vet du vad läget är och hur kan du i så fall göra skillnaden mellan att någon beter sig oattraktivt eller förståeligt? Liksom, jag berättar ju inte för folk varför jag petar bort vissa saker om vi är på restaurang eller så, finns där folk som inte står familjen så nära så kan jag säkert bara se kräsen ut. Likadant om någon kanske får ont i magen av lök men de sitter inte och förklarar det, då måste det ju ändå se oattraktivt ut, menar jag.

Fransu
2

#18 Du har helt klart en poäng.

Jag sitter faktiskt aldrig och betraktar folk hur dom äter om jag är på restaurang (vilket jag väldigt sällan är, på restaurang alltså).

För mig har det här handlat om människor jag känner/känt som jag sett peta i sin mat. En står mig väldigt nära dessutom. Och där är anledning att peta i maten endast att han inte tycker om lök, champinjoner, för mycket paprika osv osv. Bara kräsenhet. Hade det handlat om det du beskrev hade jag haft all förståelse. Det är nåt helt annat.

Och ser jag någon peta i sin mat, alltså någon jag känner och jag bjuder på middag. Så frågar jag alltid om varför. Tål du inte paprika? Säger personen att dom får halsbränna av paprika så är det självklart att dom inte ska äta det. Jag lägger det på minnet och bjuder inte på något med paprika i nästa gång.

Men jag ska ha med mig det du skriver, att inte "döma" folk för fort.

Calcifer
5

Jag tycker absolut man får finna vad man vill oattraktivt, jag tror dock just om vi tänker t:ex första dejten med någon man inte känner, att man kan försöka tänka steget längre. Typ som säg att man tycker det är oattraktivt om någon petar bort grejer i maten. Det får man ju känna och tycka, däremot vore det ju hemskt trist om man ser sin dejt göra det och direkt tänker "usch nej, ingen andra dejt här inte", och så vet man inte att de petar bort x för att annars kanske de får magknip eller vad det nu kan vara. Att man enbart reagerar på det menar jag, en grej man tycker är oattraktivt men som kanske har en förklaring bara man ser förbi det och ser resten av personen som kanske i övrigt verkar jättesnäll, trevlig, och rolig, eller så.

Fransu
1

#20 Klokt skrivet.

Den som står mig nära och petar bort mat är min man sedan snart 10 år tillbaka. 😃 Så trots att jag tycker att just det med honom inte är attraktivt så älskar jag honom ändå. Och det är inte hans enda dåliga sida. Men hans positiva sidor överväger. Jag vet också att det finns sidor hos mig som min man inte uppskattar.

Calcifer
3

#21 Ja, jag ser typ alldeles för många som skriver om t:ex dejtingsajter att person x har EN grej de ogillar så de skriver bort dem omedelbart och vägrar en andra dejt eller att ens träffa dem och jag tror det kan vara riktigt dumt i vissa situationer. Alltså, det beror ju på vad det gäller. Skulle någon visa sig vara rasist men i övrigt underbar skulle jag knappast bortse från det. :P

Katti
3

Jag och min man träffades via en dejtingsajt. Han skrev ett trevligt meddelande till mig och jag tänkte svara direkt men gick in på hans profil först. Tyvärr var han rökare och en sån kan jag ju inte tänka mig att vara tillsammans med… Satt och var besviken en stund och tänkte sedan att " Ett trevligt svar på ett trevligt meddelande kan jag ju i alla fall kosta på mig". Och på den vägen är det! Faktum är att han normalt sorterade bort icke rökare, så det var bara ett missstag som över huvud taget gjorde att vi fick kontakt 😂.

Det var drygt 3,5 år sedan och vi är gifta sedan fem månader. Tyvärr röker han fortfarande och lär fortsätta med det. Men hans många andra positiva egenskaper uppväger mer än väl!!!

Anonym
1

#15 Jag äter sådant jag inte tycker om fast jag för det mesta får kräkreflexer av det. Med andra ord blir det inte trevligt för min man som tvingas se på hur mina kräkreflexer kickas igång varje gång jag måste äta lök eller grönsaker som har en konsistens som vill få mig att spy. Då skulle det säkert vara mycket bättre för mig att peta bort alla dessa matbitar.

Numera försöker jag maskera mina kräkreflexer så att min man inte ska få totalt avsmak för då jag äter. Jag vill dock äta mina grönsaker för jag vet att de är hälsosamma, men fy tusan va svårt det är emellanåt.

Om jag äter mat hemma hos någon annan och det är sådan mat som sätter igång mina kräkreflexer försöker jag svälja ner det med mycket vatten. Det brukar förhindra kräkreflexerna, men då blir det väldigt minimalt med mat som jag äter att det ibland känns lite fult att bara ta en liten portion med mat. Brukar sluta med att jag får äta mat sen då jag kommer hem eftersom jag mest blev mätt på bara vatten.

NatasjaHemby
0

Snus. Dålig munhygien, äcklig kroppslukt o. dyl. Långa och/eller misskötta naglar. Fetma. Långa personer. Macho-attityd. Detta är oattraktivt för mig och betyder att jag nog inte skulle kunna tänka mig att dejta en person som har något av dessa "attributen". Det betyder absolut inte att jag inte skulle respektera personen som människa. 

Sen finns det personlighetsdrag som jag har väldigt svårt för i allmänhet och som gör att jag har svårt att respektera personen överhuvudtaget. Typ personer som beter sig omotiverat otrevligt, rasister/homofober/sexister, folk som verkar tycka att de är lite mer värda än andra.

SE*Simbelmynes

anonymis
1

Jag tycker det är oattraktivt med killar/män som inte bryr sig om sitt yttre: 

dålig hygien.

använder mjukisbyxor/träningskläder som vardagskläder.

lever på skräpmat och aldrig motionerar.

Det är inte heller attraktivt med män som saknar ambitioner och mål i livet, eller som inte har några intressen.

kaninpiss
0

Allt för uppklätt i sammanhang som inte kräver det så att säga. Kostymnissar är inget som fångar mitt intresse.

Granja Del Toro
0

Svett stinkande man, shaggy pants, boxershorts, undantag for tajta boxershorts. Man som brukar vald, man som gillar vapen, man som skrapar i naturen och bara tanker pa sig sjalva. Man som roker, dricker for mycket och brukar drager. Man med falska muskler (De som gar pa anabola steoroider). Men med problem att hantera sin islka. Man som svar stup i kvarten i varanda mening. Man som inte kan grata och visa kanslor, man som har olmagar, med andra ord man som inte bryr sig om sitt uttseende och halsa, samt man som fjartar pa forsta daten…mm,mm

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Mysan_
0

Dålig andedräkt/om dom luktar illa, långa naglar och smutsiga naglar, smutsigt hår, dålig hygien, racistisk/homofobisk osv på något sätt, aggressiv/otrevlig/dålig attityd, om dom är för självsäkra och ser ner på andra och anser att dom själva är mycket bättre än alla andra, droger, kortare än vad jag själv är (om det ens är möjligt 😃), finns säkert mycket mer men kommer inte på något nu. Detta gäller då personer av alla kön eftersom jag kan bli attraherad av personer av alla kön.

qayza
0

Jag kan ha svårt för kroppsbehåring, mycket fett på koppen eller avsaknad av fett (typ skelett), lätt till ilska och aggression, oansvarig, skitsnack, oärlighet, illojalitet m.m.

Alla du möter och/eller kommer i kontakt med kämpar med/mot något. Något du inte har en aning om. Ta hänsyn till det!

VeilofElysium
0

Dålig hygien, ovårdat hår och skägg, större övervikt..

Avtändande personlighet;

Han röstar på FI, V eller MP.. eller är extremt högerextrem. Macho, Aggressiv, oansvarig, lögnare, någon som inte känner empati för djur. 

* En notis.. vill helst inte kommentera närmare varför politiska åsikter spelar in. Medan partierna ovan har en vissa bra punkter har min erfarenhet sagt att jag ryker ihop med de som röstar på ovan listade partier rätt så ofta och därav mitt svar.