Gravid med spiral?
Någon härinne som haft Jaydess spiral och blivit gravid? Vilka symtom hade du då?
Börjar bli fundersam på min kropp nämligen. Satte in min spiral i Augusti. I början hade jag mycket kramper i livmodern eller snarare i ena sidan så kanske i äggstocken. Har varit på återbesök och gjort vaginalt ultraljud och allt såg bra ut. Har fortsatt ha en del smärtor men den allra senaste tiden har det mer och mer övergått i ömmande i livmodern istället för de hugg i äggstocken jag känt tidigare (tidigare har det känts som en kramp från äggstocken bak mot rumpan typ). Min mage har varit extremt bubblig och den är väldigt svullen. Jag brukar ha en känslig mage, men oftast då när jag ätit för mycket eller liknande men jag har inte ätit särskilt mycket idag pga ihållande illamående som hållit i sig i ca 3 dagar. Har haft ont i ryggen i helgen men tänkte att det beror på att jag sovit i pojkvännens osköna säng, men det höll i sig även nu två dagar senare. I helgen hade jag även så extremt ont i min ena bröstvårta att det var obehagligt bara att ha en tröja eller BH som gick emot den. Har inte haft några normala "mensar" sen jag satte in spiralen utan bara typ flytningar så vet inte om jag fått normal mens eller inte pga detta. Kanske håller jag bara på att bli sjuk, men börjar bli trött på den här spiralen om den ställer till min kropp på det här sättet (har varit trött på den bara av de näst intill dagliga kramperna sen innan liksom). Vet inte vart jag vill komma men vill väl mest utesluta en graviditet. Har ett test hemma som jag tänker ta bara för att kunna andas ut, men visst borde jag vänta med att ta det tills imorgon? Eller kan jag ta det nu? Skulle vara så skönt att få det avklarat…
Ja, ta ett test så vet du. De brukar vara väldigt pålitliga. Och ja, bäst är att vänta till imorgon så att du testar morgonurinen.
Tog ett test och det visade negativt, fick dagen efter första mensen (som dock bara varade en dag… ) jag haft på superlänge så verkar som kroppen laddade upp för mens iaf för nu är illamående och den svullna magen borta 👍