Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsexualitet
Läst 1493 ggr
Sanniiiiiz
1

Sexlust borta

Hej! Sen i juli - 17 har min sexlust varit borta, blir inte kåt eller händer ingenting innanför trosorna. Har varit väldigt frustrerad över detta och min sambo har haft sådär förståelse. Men jag försöker klura på vad de var som gjorde att den försvann. I slutet på juni tog jag ur min pstav, jag har haft pstav 6 år irad. Att jag tog ur den, kan de ha varit en bidragande orsak till att lusten försvann? Kroppen kanske var van vid dessa hormoner osv. Och sedan gick de över till något psykologiskt med stress och press över att den är borta. Jag har ingen aning om det är möjligt men det var en tanke. Har ni några erfarenheter av det? Samt har ni några tips på hur man kan jobba tillbaka den? Känner även inget när jag tar på mig själv och jag o sambon har inga problem Är 23 år om det skulle vara betydande.

SuperLimm
1

Har du något annat preventivmedel? Äter du några mediciner? Sånt kan påverka massor.

Mvh Linn

Sanniiiiiz
1

Äter inga mediciner eller har preventivmedel nu, inte haft sen jag tog ur pstaven. Tänker mig kropp kanske saknar pstav, har kanske inga hormoner i kroppen haha

OlgaMaria
6

Ja, orsaken är nog att du tog ut p-staven. Nu får du fundera på om du vill pröva ett annat p-medel eller se om din kropp kan hitta sin balans igen. Är din mens regelbunden? Det finns olika kosttillskott för sexlusten, L-argiplex kvinna t ex.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus