Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 1775 ggr
Vancha1997
0

Pressas av killar till plastikoperationer

Jag har haft flera förhållanden där killar har påpekat att man som tjej ska förbättra sitt utseende genom plastikoperationer för att duga till män. Killarna har då nämnt bröstförstoring, läppförstoring, näsoperation, fettsugning på vissa specifika områden och många fler ingrepp. Just läppförstoring vill jag själv göra och har pratat om det ingreppet så den kan man väl räkna bort men hur skulle ni reagera om killar sa att ni behövde flera plastikoperationer? Killarna har tagit upp hur tjejer i Hollywood ser ut så som Kim Kardashian & Kylie Jenner. Dessa killarna ansåg väl att så ska alla tjejer se ut och enda sättet att se ut så är genom en mängd olika operationer. Jag har inte så pass mycket pengar att genomföra så många operationer. Det blir kämpigt att ens ha råd med läppförstoring som jag vill göra. Detta har påverkat mitt självförtroende otroligt negativt, och har tänkt mycket mer än tidigare att jag inte duger. Det känns inte alls bra att veta att killar inte kan nöja sig med mig utan att jag genomför en mängd operationer som tillsammans skulle kosta mycket mer än 500 000. Just nu är det knappt så jag vill gå utanför min lägenhet för att jag känner mig så värdelös på grund av vad killarna sagt.

Karmatarerskanise
24

Jag har aldrig haft någon partner som utryckt sig så. Hade någon gjort det hade den åkt ut fortare än kvickt!

Låter som du behöver prata med en kurator. Är inte hälsosamt att reagera så över vad killar har sagt.

Amandla
21

Jag skulle bli störtförbannad och be en sån idiot till karl att flyga och fara. Vilken av de killarna är själv perfekt? Är de beredda att genomgå operationer med allt vad det innebär??

Du är perfekt precis som du är, så det så!

Gronstedt
28

Hade någon karl sagt sådant till mig hade jag rekommenderat vederbörande att snarast genomgå en hjärnförstoring och kastat ut honom ur mitt liv.

Carmarino
16

Skulle någon kille vilja att jag gjorde om mig för att behaga honom, hade jag bett honom flyga och fara.

Du kan ju kontra med att du tycker att de borde göra några justeringar själv för att de ska duga åt dig (även om det inte är sant). Gissar att de själv inte är lika perfekta som hunkarna i Hollywood.

Visa dem den här bilden på Alexander Skarsgård och säg att de kan komma tillbaka när de ser ut så där, så kanske du kan fundera på om du möjligen vill göra en läppförstoring. 😉

Tycker de inte att du duger som du är så finns det ingen anledning att du ska nöja dig med dem. I mitt tycke är de skitstövlar som resonerar som de gör.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Vancha1997
4

#1 Jag går hos psykolog för att bearbeta en del saker. Ska fokusera mer på detta under nästa möte. Grundproblemet är nog att jag inte själv tycker jag duger - därför tar jag åt mig när killar säger såna saker. #2 Ingen av dem har varit ”perfekta”. Enligt mig så finns väl ingen som är ”perfekt”. Däremot känner jag gällande kärlek att har jag känslor för en kille så ser jag honom som ”perfekt för mig” även om han självklart har brister som alla andra. #3 Du har rätt i vad du säger.. jag vet ju det fast jag ändå just nu har fått sämre självförtroende. #4 Det är just det som är grejen. Dem ser inte heller ut som hunkar i Hollywood. Varken män eller kvinnor borde jämföras med kändisar på det sättet. Egentligen borde man inte behöva jämföras överhuvudtaget. När jag har dejtat killar har jag aldrig gått och tänkt på att det finns ännu snyggare killar och därför måste dessa justera sig. Det är ett sjukt tänkande tycker jag. Men mår ändå dåligt av att de säger såna saker.

Joí
15

Förlåt, men vafan? Tycker du ska skita i de där killarna helt och be de dra åt helvete. Om du själv, som du säger, vill fixa läpparna, by all means så borde du då göra det. Det är din kropp, så det är du som väljer vad du vill ev. inte vill göra. Säger samma om din plånbok. Du väljer vad du vill göra. Hade situationen varit omvänd, hade de genomfört alla dessa ingrepp för din skull, tro? Fan heller.

"Man som tjej ska förbättra sitt utseende genom plastikoperationer för att duga till män." Fan, va arg den meningen gör mig, alltså. Du förtjänar jävligt mycket bättre än en ytlig snorvalp som tydligen bara är ute efter att få visa upp dig som om du vore någon sorts trofé. Du ska inte behöva må dåligt över sådana här människor. Tyck synd om de istället, för det gör jag. Måste vara ett jävla drag mellan öronen på såna personer, alltså. 

Du är värd en kille som bryr sig om dig som du redan är. Någon som eventuellt stödjer dig och de val du själv gör. Så, slösa inte din dyrbara tid på någon som hellre vill göra alla dina val åt dig och som intresserar sig mer för att förvandla dig till en annan person istället för att ta sig tiden att lära känna dig.

Lycka till nu och var stark.

Spectabile
12

Har killar/män en sådan inställning då ska man inte ha med dom att göra. Be dom titta på sig  själva i helfigur i en spegel …. Själv hade jag bett en sådan person dra åt skogen

Carmarino
7

#5 Håller helt med dig om att ingen borde jämföras med kändisar på det sättet. Dessutom så ser med största sannolikhet inte kändisarna ut som på bilderna när de nyss stigit ur sängen. Då ser de förmodligen ungefär lika vanliga ut som vi andra. Numera så retuscheras ju foton nästan slentrianmässigt, så det är nog få som verkligen ser ut så som de visas på bilderna.

Håll fast vid det du skriver "det är ett sjukt tänkande", för det är det. Jobba på att lära dig uppskatta dig själv och få upp din självkänsla. Det är inte lätt, men be psykologen om hjälp att göra det. Sedan kommer ingen kille att kunna få dig att må dåligt (om du inte själv låter dem göra det).

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

penke
10

.. jag minns vagt den där osäkerheten, hos både killarna och tjejerna
 när man inte vet vad man själv tycker, eller är ängslig att det är fel/O-normalt
 utan låter media forma sina ideal, av "vad man tycker är snyggt"

det kan ta ..flera år innan man vågar vara sig själv, 
fattar vad man tycker om och man vågar säga ifrån:
 -Vill du hellre dejta en ..Kim eller Kylie, så tack för den här tiden..
Jag är Jag

😛

Vancha1997
6

#6 Precis, det är min kropp och andra borde egentligen inte yttra sig om den. Att fylla läpparna är något jag själv vill göra men det är ju en sak att göra ett ingrepp för att man själv vill än att göra det för någon annans skull. #7 Jag önskar att jag hade kunnat reagerat så att det är honom det är fel på istället för att tänka att jag inte duger: #8 Precis, så är det. Även om personerna i Hollywood ofta har genomgått operationer så är bilderna ofta extremt redigerade och dessa personer ser nog helt annorlunda ut i vardagen. Förmodligen mer likt oss vanliga. Deras utseende man ser på bilderna är ju inte det minsta äkta utan så fake det kan bli.

Spectabile
4

Pratar vi bilder så kan jag säga på direkten, det är fejk. Det finns inte någon kvinnlig kändis, absolut ingen där personerna ifråga inte är Photoshoppade

Linn Is The New
2

Jag tycker själv att k-familjen faktiskt ser bra ut MEN det ligger bakom plastisk, hård träning, en jävla massa smink och en frisör som har 100 peruker som kan ge dig den hårfärg du vill för dagen.

Finns inte en möjlighet att en vanlig människa med en vanlig lön skulle kunna ha råd med allt dem gör för sitt utseende. Hudvårdsprodukter för tusenlappar och märkeskläder för tusentalskronor. 

Killarna i hw förväntas att se ut som hunkar, men de tränar och äter rätt och det ligger en och annan plastik operation där bakom också. Många män sminkar sig också för att leva upp till ideal. 

Du ska göra det du vill med ditt utseende, men bara det är för din skull och ingen annans skull. 

Sen kan du be dem killarna att gå och knulla en barbiedocka istället pga deras äckliga krav och förväntningar. Du förtjänar bättre än så ts! Mycket bättre!

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Vancha1997
0

#12 Dem ser bra ut men utseendet är ju inte natural utan skapat av plastik, överdrivna mängder smink, redigering osv. Att jag mår så dåligt över vad killarna säger är väl att jag innerst inne kanske känner att jag behöver många operationer för att bli nöjd & tillfreds med mig själv men inte ens är nära att ha råd med att göra operationerna. Jag är dessutom student och lever då enbart på CSN så som student är det inte lätt att spara undan pengar.

Vancha1997
0

#12 Dem ser bra ut men utseendet är ju inte natural utan skapat av plastik, överdrivna mängder smink, redigering osv. Att jag mår så dåligt över vad killarna säger är väl att jag innerst inne kanske känner att jag behöver många operationer för att bli nöjd & tillfreds med mig själv men inte ens är nära att ha råd med att göra operationerna. Jag är dessutom student och lever då enbart på CSN så som student är det inte lätt att spara undan pengar.

tiger tok
13

#5 här säger du ju själv att ingen är perfekt, vilket är mycket sant! Men också att när du får känslor för någon så tycker du den personen är perfekt för dig, även fast denne också har brister. När du hittar den rätta för dig, kommer du vara perfekt för den personen! Utan att du har gjort bröstförstoring, läppförstoring, fettsugning osv osv!! Och du, sluta umgås med dessa VIDRIGA människor som säger sådant till dig!

Linn Is The New
0

Jag skrev ju dock anledningarna till varför dem såg bra ut. 

Du kanske skulle börja prata med någon? Det är ju inte roligt att känna som du gör.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[Devya]
6

Kanske dags att söka efter en vettig kille?

Jag berättade det här åt min man som blev så otroligt förvånad över den dåliga kvinnosyn som dessa män har.

Min man vill absolut inte att jag ändrar på något hos mig själv och då är jag långt ifrån perfekt. Så ska man väl tänka om sin partner.

Vancha1997
3

#17 Ja, du har rätt att dessa killar inte är särskilt vettiga. Precis, så ska man tänka om sin partner. Finns tyvärr alldeles för många män med dålig kvinnosyn. Det är tyvärr på grund av såna här killar som man till slut både hatar sig själv och sen börjar hata män. Då menar jag inte alla män men att känna ett hat mot män som beter sig såhär känns bara naturligt.

Katti
3

Jag har då aldrig hört en man ens antyda något i den vägen, varken till mig eller någon jag känner. Kan inte låta bli att tänka att en anledning till att killar säger så till dig är att du själv pratar mycket om ditt utseende och saker du är missnöjd med. Kan det ligga något i det? Tänker så eftersom det verkar vara ett mönster i ditt liv att killar säger så till dig. 

Hur som helst så är det absolut inte dig det är fel på, du är fin och bra precis som du är!!! Men du behöver byta umgänge!

Vancha1997
0

#19 Det händer att jag pratar om sådant. Jag har främst tagit upp att jag själv vill göra en läppförstoring. Att jag vill förändra mina läppar i ett ingrepp kanske har gjort att dem trott att det är okej att föreslå andra ingrepp/operationer. Jag är även väldigt fixerad vid mitt utseende vilket dem vet om så det kan väl ha påverkat negativt.

Katti
5

Försök fokusera på inre egenskaper istället. Hos både dig själv och andra! En vacker insida är så himla mycket mer värt än en vacker utida!!! Och betydligt mer beständigt 🙂.

Kalli
2

Undra om han var dum i huvudet. Sen förstår jag ändå att en sån kommentar kan tära på självkänslan men personer som säger så är verkligen inte personer man vill ha i sitt liv.

-Aida-
5

Vad är de för hemska människor som säger så om tjejer, de lever ju garanterat inte i verkligheten. Man får acceptera folk så som dom är och inte önska förändringar som inte är möjligt. Vill man göra en förädring för sin egen skull så ska man göra det men ingen annan har rätten att önska sig de på någon annan.

[Outwiththebad]
4

Aldrig vart med om detta Faktiskt motsatsen att jag blivit förvånad över hur mycket killarna har gillat mitt nattliga jag utan smink o orakad till o med ibland, jag är inte perfekt o jag tror inte ngn plastikkirurgi hade gjort mig perfekt. Bye bye till den kille som krävde de av mig haha

[Outwiththebad]
0

Naturliga inte nattliga

Lona
13

Jag blir så j-kla förbannad på de killar/män som beter sig såhär!😡😡😡
(Finns säkerligen tjejer som håller på likadant, även om jag tror att de riktar in sig på andra saker än plastikoperationer.)
Jag har i och för sig inte fått kommentarer om just plastikoperationer, de var inte lika vanliga när jag var yngre, men "Ska du inte banta bort den där magen?" (av en kille jag precis mött ute på krogen!), "När ska du skaffa linser? Jag vill inte vara ihop med en tjej med glasögon", "We have to get you really fit this summer".😮
Kan tillägga att på den tiden var jag tämligen smal och "fit", vad det nu spelar för roll egentligen.
Nu kan jag garva åt dessa idioter till killar, men det var f-n i mig inte kul när det hände och man var en osäker tjej i 20-årsåldern. VAD har en person för rätt att uttrycka sig så till någon annan?!

TS; Jag skulle vilja be dig säga åt killen att flyga och fara, inget gott kan komma ur en sån relation. Han kan som sagt köpa sig en Barbie eller uppblåsbar Barbara på nätet, en vettig och trevlig tjej lär han inte träffa på det viset.

Det är svårt att ta det till sig, i synnerhet när man är yngre, men DU betyder något precis som du är, både på in- och utsidan! Var hellre singel än att vara i ett förhållande där du bara blir nertryckt och förminskad - han kommer förmodligen att bryta ner dig ännu mer ju längre ni är tillsammans.
Destruktiva förhållanden kan vara oerhört svåra att ta sig ur, gör det nu när du kan!

Sen måste jag tyvärr tillägga att oavsett hur mycket du lägger på plastikoperationer så kommer du sannolikt inte må bättre eller tycka bättre om dig själv. Du kommer att hitta nya "skavanker" att haka upp dig på och tänka att "Om jag bara fixade rumpan/brösten/magen/näsan/whatever så skulle jag vara jättesnygg och må toppen".
Att acceptera sig själv måste komma inifrån, även om det givetvis hjälper att få pepp från andra.
Du kommer att träffa någon som älskar dig för det du är och tycker att du är vacker just för att du är du. Det kanske inte känns så just nu, men de där underbara (och fullkomligt normala!) killarna finns faktiskt därute - de som stöder och bygger upp dig istället för att trampa ner dig till en blöt fläck.

Stå på dig, dissa den där idioten och försök att tycka om dig själv!❤️

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

powerade
2

Jag har aldrig hört en kille säga något liknande. Däremot massa tjejer som klagar på det ena och det andra på sig själv och andra. Men skulle någon säga att jag ska göra det och det för att bli omtyckt kommer jag nog bara bli tjurig och inte göra nått överhuvudtaget:) sen skickat människan långt bort

Vancha1997
9

Tack för alla stöttande ord. Ni har rätt, det finns absolut ingen anledning att ha kvar sådana människor i ens liv. Jag har ingen kontakt längre med någon som har sagt så till mig utan har blockerat dessa idioter. Nästa gång en kille har ett sådant beteende så kommer jag kasta honom i närmaste papperskorg direkt.

Vancha1997
4

Tack för alla stöttande ord. Ni har rätt, det finns absolut ingen anledning att ha kvar sådana människor i ens liv. Jag har ingen kontakt längre med någon som har sagt så till mig utan har blockerat dessa idioter. Nästa gång en kille har ett sådant beteende så kommer jag kasta honom i närmaste papperskorg direkt.

Lona
2

TS, Bra!!! Härligt att höra :-D <3

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

xEmmsix
2

Take me as I am or watch me as I go.

Don't cry, just say 'Fuck you' and SMILE!GladSkrattarGapskrattar