Att tänka på inför en bröstoperation
Vet inte om det är rätt forum men hittade inget annat som passade. Jag funderar på att fixa mina bröst. Jag har alltid haft små och eländiga bröst och har först nu möjlighet ekonomiskt att göra något åt det. Någon som har gjort bröstförstoring och har tips på vad man ska tänka på i val av klinik, inlägg och andra tips?
Får jag fråga om du är eventuellt insatt i vad som kan gå fel vid en operation av brösten? Dels kan du få infektion, kroppen kan försöka stöta ut implantaten och kapselbildning som gör att brösten kan bli ojämna. Ja man kan även förlora/få ändrad känsel. Sen kan man efter några år behöva göra om operationen. Så jag skulle först fundera om det är värt det. Det är ju såklart dina pengar, men läs på om riskerna innan är mitt råd.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Alla operationer innebär risker. Msn måste alltid väga för och nackdelar. Jag var tex tvungen att dra ut en visdomstand som växte fel och blivit inflammerad och nu har jag ingen känsel i halvs underläppen. Förr användes ibland de så kallade PIP implantaten som man idag rekommenderas byta ut. Idag är det vanligaste något som kallas för geléhallon som består av fast gelé och om det skulle spricka så lämnar inte det brösten. Jag har velat det här enda sen jag bar 14 år och nu över 10 år senare är jag ganska säker på vad jag vill. Jag fyller knappt ut en A kupa. När jag tex har träningsBH så ser jag helt platt ut. Många killar jar större än vad jag har. Jag är väl medveten om riskerna men känner att det är värt det.
#2 jag vet vad det är för slags implantat dom använder i dessa dagar. Men dessa risker är oavsett vilka implantat dom lägger. Du gör självklart dom du vill. Men jag tycker det är sällan man hör att folk ens vet eller förstår att det tillkommer risker för att se "snygg" ut.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Jag tycker du ska kontakta lite olika kliniker och gå på konsultationer. Tänker att plastikkirurgerna som jobbar med detta har ganska bra koll och kan ge dig goda råd och tips. Sen om du känner att du hittat ett ställe där dom känns seriösa och det dom rekommenderar känns bra för dig så kolla upp dom ytterligare. Kanske går det att få "referenser" från tidigare patienter. Tänker att det finns så mycket information på nätet idag man kan hitta. Så googla på kliniken/klinikerna du är intresserad av och sök information.
Lycka till och hoppas du blir nöjd med resultatet! 🙂
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Jag förstår om du är missnöjd. Det är svårt att vara nöjd med sin kropp med tanke på vad för sorts ideal som idag cirkulerar runt i samhället.
Kolla upp kliniker. På vissa kliniker kan man även få gratis konsultation.
Är det inte så att man måste vart tionde år eller så byta ut implantaten eller har det ändrats sedan senast jag kollade upp det (många år sen) ?
#6 Jag är högst säker på att ödmjukhet inför andra människor är något som många killar tycker är viktigare hos andra människor än bröstform.
Jag känner många (killar också) som jag är helt säker skulle gilla mig betydligt mindre om jag talade om andras kroppar på det sättet. Enligt mig gör man bara inte det. Sen så tenderar man ju att träffa partners som uppskattar en för hur man ser ut, annars skulle de ju minst sagt göra rätt ologiska beslut…
Vadå "talar om kroppar på det settet"? Jag uppmuntrande henne eftersom hon tydligen vill ha större bröst. Och jo, man kan faktiskt ha nackdelar trots att man är en partner. Eller nackdelar och nackdelar. MEN hon kan själv känna sig OSÄKER inför sin partner och det gjorde jag innan mina bröst vart större. Skrev aldrig någonsin att hon skulle ändra sig för sin partner.
Mvh Linn
Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien
Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon
Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com
Since 2016
#6 Du uttryckte dig dock väldigt tarvligt och jag kan tänka mig att du nog lyckades trycka till ganska många osäkra tjejer där ute. Tänk på det, alla är vi olika.
#8 Nu anser jag dock att osäkerhet främst har en psykologisk orsak. Ska alla som är missnöjda med något uppmuntras att operera sig eller ska man istället försöka få alla människor att se det fina med sig själva? Jag skulle personligen iallafall inte vilja leva i en sådan värld. Sedan är det väl just faktumet att man ser olika ut som gör människor attraktiva?
Men nu är det jag själv som valt att göra den här operationen. Det är ingen kille som påverkat mig. Jag undrade ifall någon hade egna erfarenheter som de ville dela med sig av och tips att tänka på inför operation, sådant man kanske inte kan läsa på nätet? Operation kommer ske för jag har bestämt mig och jag har hunnit väga fördelat mot nackdelar i över 10 år. För att jag vill fixa mina knappt existerande bröst så betyder inte det att jag anser att alla med små behöver operera. Jag vet de som har små och är mycket nöjda med det. Det tycker jag är jätte bra att de är nöjda men nu är jag inte nöjd med mina. Jag har nu möjlighet att operera dem så då vill jag göra det.
Jag skrev personligen till ts och inte andra kvinnor. Hon vill göra en operation och då tycker jag man ska stötta personen också. Skrev även utöver mina egna erfarenheter och fördelar som man kan få med lite större bröst. Skrev aldrig att små är dåligt, gör det för din partner etc. Det handlar också om självförtroenden.
Mvh Linn
Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien
Since 2016
Och till ts personligen, prata med en läkare som utför operationen så kommer du få den bästa informationen. Vissa brukar även ha referenser. Finns en del bloggare som ger tips också
Mvh Linn
Since 2016
Googlade och hittade den här länken där det fanns lite tips på vart man kan vända sig för att kolla upp sin blivande (plastik)kirurg:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article20698297.ab
Ett tips jag snappat upp inför min bröstoperation (mastektomi, dvs operera bort brösten) är att vänja sig vid att sova på rygg 1-2 veckor innan op.
Antar att man även efter en bröstförstoring är duktigt öm runt stygnen och att sova på mage/sidan kanske inte är det bekvämaste.
// Harley