Mens med blodförtunnande
Precis åkt på mens men insåg att jag blöder som en jag vet inte vad. Det bara forsar och jag har rikliga blödningar i vanliga fall med. Behöver oftast byta tampong varje halvtimme men nu är det var 10e min och då har jag ändå superplus tamponger. Står i kö till 1177 men finns det något man kan göra? Har inte råd med massa tabletter.
Hej! Blödde också jättemycket med blodförtunnande men jag fick inte ta något för det :/ Varför äter du blodförtunnande? Hur länge har du ätit och hur länge ska du äta? Kan vara annorlunda för dig! Jättebra att du ringer och kollar. Hur länge har du blött i den mängden? Jag hade så två av 7 dagar på mensen. Jag såg till att få i mig mycket spenat (och annat rikt på järn) under själva mensen. En period hade jag mens i 15 dagar varav 3 var riktigt rikliga och de andra "bara mycket". Körde med superplus-tampong och binda på det och försökte ta det lugn.. fanns inte mycket mer att göra. Hoppas du får hjälp från 1177!
Är det Trombyl du äter?
Det är ju ganska lite acetylsalicylsyra om man t.ex jämför med Bamyl och Treo så jag tror inte det ska påverka så mycket.
Förr när jag hade mens och ont så tog jag alltid två Treo som hjälpte bra. Jag märkte aldrig att jag blödde mer.Det är ju 1000 mg acetylsalicylsyra jämfört med Trombyl som är antingen 75 mg eller 160 mg.
/Maria
#1 ätit i snart 3 mån och har 3 mån kvar. Började blöda idag men i vanliga fall blöder jag extremt i 4 dagae innan det lugnar sig. Rädd att det blir värre nu. 1177 sa inte så mkt mer än att jag skulle ta alvedon och återkomma om det blir värre.
Blöder ännu mer idag än igår. Börjar känna mig hängig. Får ringa umo och höra vad jag ska göra
Det är bra att du ringer men Trombyl har ändå en sådan låg nivå av acetylsalicylsyra att jag inte tror att det ska påverka så mycket men tanke på att många äter ex Treo som smärtlindring vid mens.
Men som sagt så är det bra att fråga för du kanske är känslig.
/Maria
#5 äter eliquis som blodförtunnande. Får inte ta treo, ipren osv. Utan bara alvedon men alvedon hjälper inte
Ok, jag trodde vi pratade om Trombyl men det är ju bra att du ringer och frågar.
/Maria
Smärtan är ändå inget stort problem men just blödningen. Börjar känna av att jag förlorar så mycket blod
Fick cyklokapron utskrivet. Och citodon mot smärtan
#9 skönt att du fick hjälp! Se till att vila, dricka och äta ordentligt nu. Kroppen behöver all energi den kan få.