Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1292 ggr
Anonym
1

Tränat omedvetet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag byter mobil, och sitter och överför alla bilder från den ena till den andra. Mitt i detta hittar jag ett par bilder jag verkligen blev chockad av. Glömt att jag ens tagit dem. Jag tränade löpning / simning ett tag när jag var 23, vilket jag tyckte var sååå kul! Kommer ihåg ett par månader efter att jag startade hur mina vänner i simnings läget kommenterade min mage. Jag har aldrig varit intresserad över mitt eget utseende och är inte tjejig. Kortklippt hår, går i mina arbetsbyxor med reflexer och T-shirt till vardags. Så kan ni förstå chocken när jag tittar in i spegeln och ser detta? Såklart blev jag väldigt glad och imponerad av mig själv. (Bilderna tagna med några veckors mellanrum) Sen efter 1 år av träning 5 dagar i veckan gick jag in i väggen och slutade helt, vilket såklart resulterade i en aningen mullig mage efter ett tag. Nu är jag 25, har tränat 4 dagar i veckan i 6 månader och är lika mullig som innan. Jag rör inte någonting med socker och följer min PT's matschema till punkt. Vad har hänt? Är något fel på min kropp? Min pojkvän säger att jag börjar få tillbaka min mage, men min PT säger att mina magmuskler är sega och vill inte riktigt komma igång = nej jag håller inte på att få tillbaka min mage. // En väldigt ledsen tjej

OberonsMatte
3

Ska det föreställa skillnad mellan bilderna?🤔

Sajtvärd Katter iFokus

Anonym
0

Förstå bilden är tagen när jag fick första kommentaren om mina muskler, övriga tagna bara någon vecka efter. Sista bilden är tagen precis innan jag gick in i väggen

OberonsMatte
11

#2 Jag kan bara beklaga att tanklösa kommentarer från andra fått dig att bli så utseendefixerad att du beskriver dig som "väldigt ledsen" och på allvar(?) undrar om det är något fel på din kropp?

Jag tycker att ditt inlägg här är oroväckande, och då är det inte din mages utseende jag tänker på.

Sajtvärd Katter iFokus

Anonym
0

Jag menar mest eftersom jag inte kan få tillbaka magen jag en gång hade, jag saknar den. Spelar ingen roll hur mycket jag tränar nu, men innan fick jag den utan att jag visste det. Tänkte att någonting kanske gått sönder?

Carrolinline
2

Jag ser skillnad på bilderna iaf. Ju äldre man blir ju svårare kan det vara att få fram magmusklerna har jag hört men jag är inte så kunnig. Det finns en sida som heter träning här på fokus, prova att fråga där :) Lycka till!

Fame2018
6

Jag tycker att den övre vänstra bilden ser bäst ut. De 2 nedre bilderna ser alldeles för utmärglade och magra ut.

SuperLimm
4

Om man ska ha synliga magrutor som kvinna behöver man ligga rätt lågt i fettprocent. Det är inte lätt att uppnå och inget jag tycker du borde sträva efter. Försök träna för att må bra och var glad över att din kropp fungerar och orkar ta dig dit du vill. Den är garanterat inte trasig.

Mvh Linn