Han skadar mig
Jag är 20 år gammal och träffar en kille som är ganska mycket större än mig(+35 cm+) vi har ganska lång distans mellan oss och träffas långa sträckor i taget, vi har haft sex några gånger nu och senaste gången vi träffades eskalerade det hela, problemet är att han är allmänt respektlös och har för 'bråttom' på, han verkar vara oskuld och inte förstå hur en kvinnas kropp fungerar, att det kan ta lite längre tid för en kvinna att bli upphetsad och har noll intresse av min njutning. Första gångerna var han mer försiktig och okunnig, sist var han hårdhänt och okunnig.
Han beter sig nästan som ett 'djur' på mig, och det verkar precis som att han 'iscensätter' detta beteende och bara den biten är extremt avtändande. Han är allt annat än lyhörd och när han är hårdhänt blir det så himla hårt eftersom han är så stor. Det är precis som att sexet är 'hans grej' och jag ett tillbehör.
Jag har inte så stora erfarenheter av sex personligen men det här känns verkligen inte bra, jag känner mig väldigt utnyttjad och blir avundsjuk på att han är man och kan få orgasm så lätt, för mig är sex en sammanstrålning och ett sammarbete där man värnar om varandra och i hans ögon verkar det vara en enmans show (eftersom situationen funkar för honom?). Han verkar alltså inte vilja anstränga sig mer än nödvändigt men jag vill att han ska bry sig om min njutning med.
Detta har även lett till att jag börjat bli stressad när han gör sina närmanden då jag vet att han snart kommer börja slita tag i mig. Jag blir så arg inom bords när han sliter och slänger med mig.
Jag har sagt att det gör ont men han verkar inte bry sig, vill inte stå och förklara för honom ordagrant då det blir extremt pinsamt för oss båda, speciellt för honom eftersom han borde fatta utan att jag måste sätta ner foten på det där viset(men jag blir nog tvungen att göra det).
Jag kan ju inte fortsätta acceptera detta och jag lär nog få ett utbrott tillslut, som det känns nu vill jag heller inte träffas flera gånger, han har fått mig avtänd.
Ville mest diskutera detta och ha någon att ventilera med. Säg åt mig att jag är en mespropp om ni tycker det och/ eller att han är en riktig idiot om ni tycker så, det är väl det jag behöver höra!
Han är en riktig idiot och det han gör är inte okej. Det spelar ingen roll vilken anledningen är, det finns ingen ursäkt och du förtjänar bättre! Snälla träffa honom inte igen.
Klantighet och oerfarenhet går att göra något med, men finns det ingen vilja till förändring och intresse för dig och ditt mående är det inget att satsa på, tyvärr.
Min erfarenhet är att män som beter sig så som du beskriver inte går att ändra på.
Så ja, jag tycker det sista du skriver, han är en idiot, rätt upp och ner, det finns massor av trevliga, omtänksamma män som inget annat vill än att få till ett bra samarbete och gemenskap, satsa på en sådan man istället!
Kan bara hålla med föregående skribenter! Lämna honom, och hitta någon som är värd dig:)
Jag säger som övriga: lämna! Han är inte ens värd din ansträngning till att försöka få honom att förstå. Han lär inte ändra sig ändå. Han är en riktig idiot och egoist.
Även om han skulle ändra sig något, skulle du nu, efter att han varit sådan som han nu är, kunna lita på honom fullt ut utan att ha i bakhuvudet den där rädslan för att han ska gå för hårt åt? Jag hade inte kunnat lita på en sådan snubbe igen.
Håller med de andra - den här personen har ingen respekt för dig och bryr sig uppenbarligen inte om att det gör ont för dig, vilket känns som ett rejält varningstecken. Att han är oerfaren är ingen ursäkt, då tycker man ju snarare att han borde vara mer försiktig. Snälla träffa inte den här snubben mer.
Det där är inte ok någonstans och det låter som att du aldrig borde träffa honom igen. Han kanske lever ut något han blivit matad med från porr. Verkar i alla fall väldigt ohälsosamt och skadligt för din del. Jag skulle klippt totalt med honom.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Det känns så himla synd alltihopa, när vi umgås med varandra annars så kan man aldrig tippa på att han blir på det där viset. Men det är som ni skriver, jag borde inte träffa han mer även om det skulle innebära att jag även tappar en 'vän' att göra saker ihop med, men ingen ska acceptera ett sånt här respektlöst beteende hos sin framtida'partner' (eller från någon överhuvudtaget) vilket jag faktiskt trodde att det skulle kunna bli tills det här började.
Jag har lite svårt att ta in att man kan vara en sådan idiot, men jag skyller inte hans ageranden på okunskap det är givet att han gör det avsiktligt, och han vill ju som jag tidigare nämnt inte heller lyssna på tillsägelser. Men jag känner mig samtidigt så himla mesig som inte markerat och rytit i mer ordentligt, men det kan vara svårt ibland..
Hur tycker ni jag ska avsluta, tala om för honom eller bara kort avsluta och sen gå? Det kan ju hända att han lär sig tills han ev. träffar en ny tjej.
Jag hade nog skrivit något eller tagit det på telefon. Och gett en snabb förklaring och sagt att det är över.
Jag hade skrivit ett sms att det är över. Du är inte skyldig honom en förklaring. Om du vill ge en förklaring så gör det för din skull, men om inte så behöver du inte.
Det är inte ditt ansvar att se till att han lär sig, det är hans eget ansvar.
Hur reagerar du när han är hårdhänt? Har du sagt nej? Fortsatte han?
Jag tänker om det är en sak han fått för sig att tjejer gillar, eller om han helt enkelt är en idiot.
Oavsett så bör du antingen prata med honom om saken på allvar och/eller inte träffa honom mer bara.
Jag tycker inte du ska träffa honom igen, inte ska utsätta dig för en till otrevlig "påsättning". Jag tycker du ska antingen ringa eller skriva till honom och vara mycket tydlig. Inte vara rädd för om något är pinsamt utan stå upp för dig så tydligt att inget kan missförstås. Kanske är det lättast på skrift? Att du blivit helt avtänd av att han är så hårdhänt vid sexet, att det gjort ont på dig och inte varit skönt. Och att sånt sex är du inte intresserad av och därför vill du inte ses igen. typ.
Jag tycker att du ska lämna men även skriva till honom varför du lämnar. Inte för att du är skyldig honom en förklaring men så att han fattar att hans beteende var faktiskt så pass hemskt att du hellre ville lämna honom än stanna kvar och utsätta dig själv för mer lidande.
Jag tycker det är väldigt viktigt att man säger till varför man går iväg, och mest då för att personen ska börja fatta att kanske man borde tänka lite mer över sitt eget beteende.
Hur har det gått?
Undrar också hur det har gått för dig?
Känner igen mig så mycket i din situation, men jag har varit i relationen i 2år vi har inprincip inget sex alls längre pga detta vilket inte stör mig då jag hellre avstår. Väldigt svårt det där.. och om det ens går att få de att förstå :(
Hej!
Jag sa att jag helt enkelt inte var intresserad längre och bröt kontakten, orkade inte med det känslomässiga engagemanget att tala om för honom varför. Känslorna för honom dog på vägen ju mer jag tänkte på hur han faktiskt behandlade mig. Han kom med presenter när jag sa att jag inte hade känslor kvar och det kan ju tyda på ett 'förlåt'(väldigt traditionellt) men han nämnde ingenting om sexet så han verkar ändå inte ha fattat det egentliga problemet, men jag brydde mig överhuvudtaget inte i att nämna det heller, skyllde på distansen och andra 'problem'.
10# Han var inte hårdhänt på just det där viset som man skulle kunna 'gilla' (utan att nu nämna specifika grejer) utan mer egoistiskt hänsynslös och bara tänker på sin egen tillfredsställelse.
Hade det varit jag hade jag faktiskt sagt till han rakt ut att jag inte gillar när han gör på det viset. Men jag hade iofs sagt det direkt från början. Hade han inte kunnat acceptera mina hänvisningar till hur jag gillar det så hade jag dissat honom. Nu verkar du ju ändå slippa honom så jag hoppas att han låter dig vara.
Mvh Linn
#16 Ja, jag vet att det hade varit det bästa, men jag kunde inte. Nu är det i alla fall över :)
#17 Skönt det ju :)
Mvh Linn
Förstår att du säkert inte vill men det hade varit så bra om du skickat den här länken till honom så han får läsa. Nu kan han ju se att det var min idé och inte din också, hehe… :) Tycker ändå du har skrivit väldigt sakligt och inget direkt negativt om honom annat än just sexet. Han skulle behöva förstå att han måste tänka om radikalt. Men du har också rätt att gå vidare och du har inget ansvar över honom. Men om du orkar… skicka länken. ❤️
Bra att du bröt med honom men jag anser att du skulle ha varit ärlig med varför så han förstått. Nu lär nästa tjej få vara med om samma sak. Han förstår kanske inte utan behöver få det berättat för sig. Sedan så tycker jag att man ska vara ärlig i alla lägen när man bryter med någon. (Och även vid alla andra tillfällen med)
Och jag tycker att orkar man så orkar man inte, huvudsaken är att TS haft ork att göra slut. Hon har ingen skyldighet att berätta för rövhatten att han är en rövhatt och hon har noll ansvar för vad han gör i sina kommande förhållanden. Hon har dessutom sagt till honom att det gör ont och enligt utsago verkar han inte ens bry sig om det så jag hyser mycket lite hopp om att han bara inte förstår bättre.