Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 1583 ggr
[diamondfox]
1

Raka underlivet - så de ser OK ut?

Jag vet inte om det är fel på mig men jag kan inte raka underlivet, varenda gång jag gör det så blir det sårigt och röda plitor/knottror, jag ser ut som en plockad höna med utslag. Inte attraktivt alltså. Hur gör ni andra som rakar underlivet? ge mig tips. Jag vill inte vaxa underlivet, då jag då hellre hade gått till salong vilket är för dyrt nu. Vad använder ni för rakhyvel, ngn gel eller ngn salva? blir det fint för er? tack för tips.

[134643]
0

Använder gilette, typ sensitive eller liknande, rfsus rakkräm och after shave. Nu är mitt underliv rätt så ”vant” så jag behöver inte vara lika noga eller försiktig, men i början kunde jag verkligen bara raka medhårs. Minsta lilla motstånd rakhyveln fick så var det kört. Så mjuka och korta tag med mycket rekgel där hyveln bara gled över huden var det som fungerade för mig i början, men då blev det lite stubb kvar såklart. Efter ett tag kunde jag raka mer mothårs, först bara snett men nu spelar det oftast ingen roll hur jag rakar, speciellt inte om jag använder deras after shave. Får jag prickar försvinner de snabbt. För mig är det också viktigt att raka ofta, går det mer än ett par dagar kommer prickar och plitor. Men det kanske är precis så du också gör? Vissa är ju mer eller mindre känsliga tyvärr. För vissa går det helt enkelt inte.