Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 689 ggr
Ikearåtta
0

Kliande underliv

Jag har haft besvär med att mitt underliv kliat i typ 3 veckor, det är inte överallt där nere utan bara klitoris och det verkar konstigt för man kan väl inte ha Svamp eller så vid klitoris bara? Vad kan det annars vara? Det började efter att jag hade sex med en kille och han var lite väl hårdhänt när han rörde mig där, så det sved ett tag efteråt men det borde väl ha läkt nu isåfall? Blir tokig på hur mycket det kliar

stefantwotimes
2

Hej, det kan ju vara folksjukdommen "herpes" som nästan halva svenska befolkningen har,,men annars 3 veckor verkar lång tid för bara typ hård beröring så kanske inte det kan  vara orsaken,,iallafall vad jag tycker,,prova hydrokortisonsalva /  LHP salva,, eller det viktigaste gå till "gyn" och kolla..hoppas det blir bra.

Karmatarerskanise
2

Låter inte alls som herpes enligt mig #1.

TS Det KAN vara Svamp. Men du bör göra en undersökning så du får det bekräftat innan du behandlar det.

Ikearåtta
0

#2 Kan det gå över av sig själv? Känner mig inte alls bekväm med att flasha mina privata delar för främmande människor

Karmatarerskanise
1

Kan kan det. Ibland gör det inte det. Och du har redan haft det länge.

De flesta tycker det är obehagligt och otrevligt att gå till gyn.  Men ibland måste man.

Du kan testa smörja med filmjölk.

Ikearåtta
1

#4 man kan göra det på ungdomsmottagningen också va? :/

Maria
2

Det är knappast någon som känner sig bekväm med att undersöka sig hos gyn men samtidigt som kvinna så är det något man måste göra då och då under livets gång😉

/Maria

Karmatarerskanise
0

#5 Absolut.

Kyllan56
0

Det kan vara kondylom, som inte är ovanligt att ha runt klitoris och ger klåda.

http://www.intimhalsa.se/kondylom/

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

-Aida-
0

Misstänker man skjukdom så bör man ju testa sig men klåda/sveda/irritation låter ofta som sjukdom men kan vara vanlig obalans i ph värdet eller Svamp.
Inte ovanligt om man råkar ut för det efter samlag med killar då balansen kan rubbas.
Finns underlivssalva eller gel på apoteket ifall man misstänker obalans, ger de inte med sig så bör man undersöka ifall det kan vara något annat.