Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 537 ggr
loveliest
0

rikliga blödningar, jaydess

ok so, jag har min andra jaydess spiral isatt, och jag satte i den i februari/mars. första gången jag hade den så hade jag bara en ytterst liten blödning när jag satte in den iprincip, sen inget mer. men nu - en gång i månaden så får jag mens, och detta började runt juni/augusti. väldigt riklig och gör otroligt ont flera dagar samt dagarna innan. jag får otroligt ont vid ägglossning också, och får otroligt "klibbiga" flytningar. (inget jag fick första gången jag hade spiralen)

det är mycket rikligare än innan när jag inte hade något preventinmedel alls, och jag hade aldrig mensvärk då heller. jag har vart hos gynekolog och kollat så den sitter rätt, och det ska den tydligen ha gjort. och eftersom jag blödde mindre när jag inte hade något alls och inte blödde någonting första gången, och sedan också att jag hittar på riktigt ingenting om detta på nätet om folk som har rikligare och mer smärtsamma blödningar med jaydess, så tror jag att någonting inte riktigt är som det ska. har någon av er någon aning om vad som kan vara problemet? eller är det bara så det kommer vara nu?