Orolig, gravid?
Hej! Jag börjar bli lite orolig att ja kan vara gravid. Min mens är några dagar sen. Elr ja jag brukar ha runt 26 dagar o idag e ja på 28 dagen. Juni - 24 Juli - 29 Augusti - 26 September - 24 Och nu e ja på 28. Vi har haft oskyddat sex med innan han kommit har han satt på skydd. Men någon gång kronglade d lite men inte så mycke. Fick typ ett sms ”har du märkt något med din cykel, för d kronglade lite me skyddet här om veckan. Men d ska inte va nå problem men iaf? Isf så till så löser vi det.” Men som ja fatta d så va d ba lite krongel o inte att han kom i mig. Vi har nästan alltid sex oskyddat först tills han e på g o då fixar han d… jaja ni fattar. Men bör ja vara orolig? För börja bli det. Vill inte bli mamma som 16:åring liksom.
Djurälskaren 
Kan även tillägga att ja haft som mensverk de senaste 1-2 dagarna lite till och från om d nu är d men inget mer… OROLIG!
Djurälskaren 
Oro kan ju göra att mensen hoppar över några dagar eller t.om uteblir.
Du har ju tidigare varierat en del mellan dagarna.
Du får nog helt enkelt göra ett graviditetstest om inte mensen kommer.
/Maria
Frågan är ju vad han menar med krångel. Är ju så dax att fråga nån vecka efter. Då är det för sent för dagenefterpiller.
Om du inte vill bli gravid så måste du börja använda skydd under hela samlaget. Gärna även preventivmedel.
Ta lite mer ansvar och minska riskerna.
Jag undrar dock om han inte kom i dig eller att skyddet åkte av. Varför skulle han annars skriva som han gjorde?
Viktigt att veta är att du fortfarande kan bli gravid under samlaget. Att sätta på skydd innan han kommer är otroligt riskfyllt då han faktiskt kan få en försats, som också kan göra en gravid. Vill du vara säker (eller relativt iaf), så skydda under hela samlaget.
Testa dig en vecka efter att mensen skulle ha kommit för att få ett så korrekt svar som möjligt.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Jag blev gravid av försatsen så det kan hända. Vill du inte bli gravid se till att kondomen sitter på under hela samlaget eller införskaffa dig ett annat preventivmedel. Otroligt oansvarigt gjort om man nu inte vill bli gravid. Men ta ett graviditetstest för säkerhetsskull.