Sko och drinktips mottages
Är i December bjuden på en kryssning. Har aldrig åkt båt förut, så behöver tips på vilka skor man bör/kan ha på sig som både är fina men sköna för fötterna att gå i en längre tid. Funderar lite på ballerina, lätt att byta om till i hytten. Men vill helst ha nåt med lite klack..
Och gärna lite tips på goda drinkar, dricker annars bara öl eller cider 😞
MVH Erika :)
Tror inte det finns bekväma klackskor… haha. Om man inte är väldigt van vid klackar. Men kanske kilklack eller i alla fall breda klackar är bekvämare.
Vad gillar du för sorts drinkar? Söta, syrliga? Finns ju massvis att välja mellan. Mojito gillar jag själv inte så mycket, men vet att många andra gör det. Den är ganska söt och smakar mynta. Cosmopolitan är mer syrlig och brukar vara ganska stark, smakar tranbär. Sex on the beach är fruktig och söt, tror den är gjord på apelsinjuice och tranbärsjuice men på ett ställe jag har köpt den har den även smakat kokos. Gillar du whisky kanske Whisky sour kan vara något! Själv gillar jag inte whisky men whisky sour går bra. Smakar syrligt av citron och en del whiskysmak. Enklast är väl kanske att fråga bartendern om innehåll i drinken eller vad hen rekommenderar till dig utifrån vad du gillar? 🙂
När det gäller drinkfrågan så är det ju väldigt individuellt vad man gillar för smaker, men det brukar ofta finnas en drinklista/meny att kika på så man slipper kunna alla drinkar i huvudet. För mig är drinkar som mojito, daiquiris, margarita och P2 säkra kort.
Dessutom, om bartendern är hyfsad och baren inte är knökfull så kan man alltid fråga om denne kan blanda ihop något till en, då är det ju bara att be om något sött/surt/fruktigt eller vad man nu gillar 🙂
Helt okej drinkar är p2 och piggelin.
Mvh
Mig