Erfarenhet av lunginflammation?
Du som haft eller känner någon nära som haft lunginflammation, hur länge är man sjuk? Jag har varit sjuk 1 vecka nu och 4 dagar efter starten med Kåvepenin och jag är knappast bättre alls. Hur länge var ni tvungna att vara hemma?
Jag har haft blev smittad av min kille
Jag fick astma på det jag va hemma rätt länge
Har du kollat vad lunginflammationen beror på? Inte säkert Kåvepenin är det rätta.
Är det t ex en inflammation orsakad av Mykoplasma skall man ha helt andra läkemedel, och det tar lång tid att bli bra.
Men fyra dagar med antibiotika är inte lång tid. Låt kroppen ta den tid den behöver för att läka. Generellt har vi för bråttom tillbaka, lunginflammation är ingen enkel match - förr dog ju folk av det. Är man dessutom stressad eller i dålig form tar det längre tid.

Jag har haft det. Var rejält dålig ca 7 dagar med antibiotika vill jag minnas. Tog nog 2-3 veckor innan jag blev stark igen efter avslutad kur.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag var dålig av det i över 1 år i luftvägarna. Men jag var så pass dålig att jag fick ligga på sjukhus i 5 eller 6 dar och få två olika sorters antibiotika intravenöst. Och minns inte riktigt när jag blev helt fri från hostan och slemmet. Men det tog ett jäkla bra tag. Men jag hade någon konstig lunginflammation dessutom som var fläckvis på lungorna och som inte satt i bara en lob (läkaren var helt fascinerad över detta), hade 41 grader i feber och 256 i sänka. Så jag var inte ens i form att orka göra nått så enkelt som att se på tv där i början. Kan säga att vet inte hur länge jag behövde vara hemma då jag på den tiden var arbetslös

Memento mori

Medarbetare för Julen
För mig så tog det en månad. Jag hade mellan 38-40 graders feber under en hel månad. Gick ner 8kg om inte mer. Det var otroligt tungt. Jag var svag i flera veckor efteråt.
Hade lunginflammation någon gång mellanstadiet. Var hemma från skolan många veckor och hostade i flera månader.
SE*Simbelmynes
Är inlagd över natten. Återkommer imorgon om svar på prover
Krya på dig!
Mina har slagit ut mig i 2-3v. :(
Min kompis låg på sjukhus i två veckor och en del av tiden med "dränerings slang" från lungan. Sen dröjde det minst en månad hemma sen innan hon var skapligt pigg. Min far (84 år) hade det förra våren. Han var uppe efter en dryg vecka men tröttare än vanligt hela förra sommaren. Nu pigg igen.
Jag låg i 40 graders feber 3 veckor innan jag fick penicillin. Dock inte kåvepenin utan den andra sorten. Sen var jag bättre efter en vecka men hade ont i revben och lungor i säkert ett halvår efteråt så det tar väldigt lång tid att bli helt frisk.
Fick åka hem förut, om jag ville. Jag åkte hem och ångrar mig lite för jag mår mycket sämre hemma. Jag har lunginflammation som kommer från mykoplasma. Har fått antibiotika nu iaf.
Mykoplasma kan ta lång tid, svårt med antibiotika. Ibland måste man prova fler sorter. Och bered dig på en lång konvalescens. Du kan nog börja jobba när själva inflammationen är läkt, men ta det väldigt lugnt ett tag framöver.
Det är viktigt att både du och din sambo förstår att du behöver extra vila.