Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 394 ggr
SuperLimm
0

Förändrad mens/PMS

Min mens har alltid varit regelbunden, även när jag haft hormonspiral i 7,5 år. När jag hade spiral var det dock väldigt lite men den kom alltid varje månad. Jag tog ut spiralen 27 oktober och sen dess har den fortsatt att vara regelbunden. Dock lite mer riklig men inte några stora mängder så jag måste byta binda ofta. Den brukar komma när den ska, vara lite mer riklig (dock inga extrema mängder) sen plana ut och sluta efter 4-5 dagar. Den 25 april fick jag missfall I vecka 6. Blödde ganska mycket i en vecka och fick sen vanlig mens efter fyra veckor. Har sen dess haft regelbunden mens men den är annorlunda. Den kommer liksom inte igång utan det blöder väldigt lite, ibland bara lite bruna/rosa flytningar. Dag fyra/ fem med mens kommer det mer så som den brukar vara, dag fem/sex är det lite igen och sen är den helt borta efter att ha varat en vecka. Runt ägglossning får jag ont i magen som jag antar beror på ägglossningen iaf. Efter ägglossningen får jag ont i brösten och mår illa på eftermiddagarna/kvällarna (precis som när jag var gravid) vilket jag aldrig fått förr innan missfallet. Är det vanligt att mens och pms förändras såhär efter att man varit gravid, om än bara en kort tid? Är det något jag bör kolla upp? Har tänkt att jag ska se hur nästa mens blir och om den är lika konstig ringa någon och rådfråga.

Mvh Linn