Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: off-topic
Läst 888 ggr
[Anonym987]
0

Långdistansförhållande

Hejsan! Detta kanske är lite rörigt men jag behöver verkligen skriva av mig..Jag har sedan ungefär 4 månader tillbaka dejtat en kille som bor ca 3 timmar bort. Vi träffades genom vänner, i början var det rätt så bra vi skrev en hel del med varandra och han tog initiativet med att vi skulle ses. Varje gång jag är hemma hos honom vill han alltid träffa sina vänner ( sånna som jag inte känner) vilket jag hade tyckt varit okej nu efter 4 månader men det började ju så redan från första gången jag åkte själv för att träffa honom. Vilket jag tycker är väldigt tråkigt eftersom jag vill ju lära känna honom först och inte alla samtidigt, men han vill däremot att jag ska lära känna dom så fort som möjligt eftersom han sa att han inte ville att dom skulle hata mig.. Vilket jag inte riktigt förstår varför dom skulle göra? Bara för att jag är med honom varannan helg kan dom väl inte hata mig? Tycker det är jätte skumt.

Men nu har det också blivit så att han skjuter hela tiden på när vi ska träffas, det kommer upp det ena och det andra. Hans vänner hade bara semester den helgen, jobbet skulle bara gå ut den helgen, han var sjuk osv. Nu har vi inte träffats på 1 månad och han verkar inte bry sig om det. Vi pratar knappt, det vi skriver är godmorgon och sen en gång om dagen vad gör du. Om jag skriver något mer tar det ca 4 timmar ( om jag har tur) innan han svarar även om det står att han är aktiv. Jag har tagit upp detta med honom och han sa att han inte tyckte att man behövde skriva hela tiden samt att han säger att han är glömsk och dålig på att skriva. Men jag tycker väl ändå att om man dejtar en person och man vill få det att funka att man då vill prata med den personen och sen så jag har svårt att se hur vi ska lära känna varandra om vi inte pratar? Skriver jag oftare så känns det också som att jag stör.. Vet inte hur jag ska tolka detta, jag gillar han jätte mycket men det känns inte som att han prioriterar mig. Har också tagit upp detta med honom eftersom jag tycker inte det är någon ide att fortsätta med detta om han inte vill träffa mig men han säger alltid att det inte är så och att han tycker om mig och att han vill ses. Men han snackar väldigt mycket och visar väldigt lite…

Åsa S
5

Låter mera som han vill avsluta det hela men inte vågar, hade han varit intresserad hade han gjort allt för att ni ska kunna träffas. Tyvärr är många killar sådär vågar inte avsluta  utan bara skjuter upp och kommer med ursäkter till varför man inte kan ses och ibland bara börjar de spela döda och går inte att få tag i längre.

[Anonym987]
0

#1 Ja den tanken har jag haft och jag har tagit upp det att det inte känns som han ville detta och att det kanske är bäst om vi avslutar det. Men då säger han att han gör så gott han kan och att han vill fortsätta ses. Så jag tycker det är konstigt att han säger så om han velat avsluta det.. När jag ändå gett han chansen att avsluta det..

[Devya]
4

Jag skulle själv avsluta det förhållandet. Känns det inte som att killen bryr sig så avslutar jag det och söker efter någon annan som kan ge mig det jag behöver.

-Aida-
0

Verkar inte va mycket att ha tyvärr, ska man ha förhållande lär man prioritera och gör man inte det då funkar det inte.

Maria
1

Sluta att skriv till honom och se hur han reagerar.

/Maria

[Anonym987]
0

Tack för era svar! Tycker det är så jobbigt för jag gillar honom och förstår inte riktigt hur jag kan tycka om honom så mycket när han beter sig så :(