Mensen kommer aldrig?
Börjar blir lite orolig över det. Jag fick det för mer än ett år sedan och fick det varje månad. De senaste gångerna så kom det bara under två-tre dagar och då kom det inte mycket. Och nu har jag inte haft det på 5 månader. Mina kompisar säger att jag inte kommer kunna få några barn, men vad vet de? Någon som vet varför den inte kommer längre? :(
Ger du kroppen tillräckligt med näring? Om inte, är det en trolig anledning till att mensen uteblir.
Sajtvärd Katter iFokus
Första åren kan mensen vara oregelbunden utan att något är fel. Stress, näringsbrist, över- eller undervikt och liknande kan också påverka.
Om du är orolig tycker jag att du ska gå till ungdomsmottagningen eller gyn-mottagning :)
//Jessie
Tack för svaren :) Tror nog jag vet vad feler är
Är inte ovanligt att det tar mensen några år innan den blir regelbunden. Stress och liknande kan också påverka. Om du enbart fick mensen för nåt år sen finns det ingen anledning att oroa dig för att du inte kommer kunna få barn framöver. Som sagt kan det ta ett tag innan det flyter på mer regelbundet.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Det kom varje månad och sen helt plötsligt så kom den aldrig igen. Men bara för att jag börjat fundera nu när det gått 6 månader så kom den xD