Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1292 ggr
[EM L]
0

Vad tycker ni om Always bindor?

Hej!
Ville bara höra vad ni tycker om  Always bindor.

Själv har jag Always ultra normal med vingar tror jag. En sak är jag säker på.

Bu! Gillar inte alls dom😕 För plastiga och känns inte säkra då dom inte suger upp mensen ordentligt.  Tillochmed så känns det som mina trosskydd är säkrare en dom bindorna.

Ska prova Icas egna normala utan vingar. Ni som använder har använt Icas normala utan vingar får gärna berätta vad ni tycker om dom.

/mvh

EM L

Aleya
1

Jag hatar dom på ren svenska. Underlivet kan ju inte andas. Man blir ju svettig av dom. Jag föredrar apotekets egna.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[EM L]
1

#1 Så känner jag också. Förtusan underlivet kan ju inte andas.

Scorpio97
4

Jag föredrar Always av alla märken jag har provat, för jag tycker dom har bäst "klister" så dom stannar faktiskt i trosan ordentligt. Libresse och vissa andra märken tycker jag lossnar väldigt lätt, och då blir jag orolig för att blöda igenom eftersom bindan lätt hamnar snett. Upplever inte Always som plastiga, mitt underliv verkar kunna andas ändå och jag tycker dom har bra uppsugningsförmåga. Jag använder bara nattbindorna utan doft. 

Har inte provat någon sort utan vingar för jag tycker inte dom sitter kvar, men Icas nattbindor med vingar är helt okej. Varken bättre eller sämre än något annat märke jag testat. Men jag föredrar som sagt Always :)

//Jessie

[EM L]
0

#3 Alla tycker olika=) Inget fel med att ha sin favorit.

Karmatarerskanise
1

Jag tycker alla bindor är svettiga.  Föredrar tampong.

De få gånger jag har binda blir det apotekets med vingar.

[EM L]
0

#5 Tampong har jag tänkt på.

Men helst inte för mig då det känns inte säkert.

Karmatarerskanise
0

#6 Jag känner mig mycket säkrare med det än med binda. Men det är ju en smaksak.

Annielle
0

Håller med om att alla bindor känns svettiga och man känner sig ofräsch, jag kör bara med menskopp sen många år tillbaka, kommer aldrig gå tillbaka till bindor och tamponger som bara ger mig sveda klåda och smärta 😮

Var dig själv, det finns redan så många andra.

powerade
0

Använde binda förut och kände mig alltid äcklig och det började stinka för det blev så instäängt. Använde endast dom med vingar för annars så knölade dey bara ihip sig och gav ej så bra skydd. Kör också med menskopp sen några år tillbaka och det tycker jag funkar bra förutom nu när jag börjat med p-piller känns det lite torrt där inne stundvis och jag blir lite irriterad

tiger tok
0

Föredrar icas med vingar, eller tja, jag vill ha vingar på alla mina bindor, då jag tycker att bindorna knöglar ihop sig annars!

flocken
0

Always natt. Det är de enda jag inte får skavsår utav. Provat libresse men fick sår vid troskanten.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Ria74
1

Jag fick massor av svampinfektioner innan jag övergick till tygbindor.

Älskar mina tygisar, ingen Svamp, läcker inte,  blir inte svettigt och sitter kanonbra.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Blanksteg
0

Jag har tygbindor (men ibland vanliga), men jag tycker de är så stora i storleken att de är obekväma och sitter dåligt i trosorna. de är för breda liksom. men eftersom de är skonsammare mot underlivet så prioriterar jag bort bekvämligheten.

Always har jag bojkottat sen de skaffade parfymerade bindor. 

Använder Libresse när jag använder vanliga bindor, men ska testa apotekets också.

tlover
0

Jag tycker att alla engångsbindor känns instängda. Jag använder tygbindor då jag kompletterar med menskoppen istället.

Måste jag köpa köpa bindor (tex får mens oväntat då jag är på stan) blir det libresse, när det gäller engångsbindor så ska dom inte ha parfym och dessutom ha vingar.

Men de flesta klarar sig utan att komplettera menskoppen så den är värd att kolla in ändå, guds gåva till kvinnorna brukar jag skämta att det är

l'm back

[EM L]
0

Fattar inte riktigt hur man ska sätta dom här vingarna🤔
Icas bindor funkar inte här heller…

Tycker det är störigt att ha så långa och väldigt breda bindor.

Max 22 cm inte mer.

Någon som har tips på bindor som är mjuka, suger upp bra, är inte allt för stora och som då är max 22 cm lång.

Även att man kan köpa dom i vanliga mataffärer.

Länka gärna=)

Anonymos
0

Jag har alltid använt Libresses bindor, om inte Coops egna som också är väldigt bra. Jag brukar alltid kolla en extra gång, oavsett vilka bindor jag använder, för att se så att de sitter rätt. 🙂

/Anonymos

Fridaaaa
0

Aldrig gillat Always. Haft några gånger, när sambon köpt fel eller annat inte funnits, men nä usch.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EM L]
0

Har hittat min rätta=D

Libresse är den bästa för mig. Annars Always.