Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: off-topic
Läst 714 ggr
Anonym
0

Ont i armen (skärsår)

TW: Självskadebeteende

Hej alla.

I natt skar och klippte jag mig i armen med en sax ett par gånger, inte särskilt djupt men det kom en del blod, och nu dagen efter är såren lite svullna runt om och det svider lite då jag trycker lite lätt mot dom. Men, det gör däremot ont i själva armen och handen, och lite som en domnande känsla, svårt att beskriva men det känns iaf konstigt 🤔Vad kan ha hänt? Det brukar inte kännas såhär men jag skar/klippte lite mer o djupare än vanligt denna gången. Jag har väl inte förstört nåt? 😐

OBS: Vill gärna hålla det rent från spydiga kommentarer som "Skyll dig själv" osv från folk som inte vet hur det är att vara fast i ett självskadebeteende tack ❤️

Karmatarerskanise
3

Det kan vara infektion på gång så det är viktigt att du söker vård.

Och jag vet hur det är att vara fast i det. Därför råder jag dig att söka hjälp omgående.

Anonym
0

Tack Hera för ditt snabba svar. Jag tror jag avvaktar några dagar eftersom detta hände i natt och ifall det inte går över ringer jag vårdcentralen.

[rumelle]
4

Klart du har förstört något, du har klippt dig i armen. Om det domnar har du antagligen skadat en nerv. Nerver kan ta ett tag att läka, allt mellan dagar till månader beroende på hur omfattande skadan är. Gör rent såret och se till att det inte blir infekterat. Om du är orolig så kontakta vårdcentralen.

Anonym
0

Tack för svaret rumelle, det har bildats sårskorpor så jag tror inte jag behöver rengöra.

Karmatarerskanise
2

Det måste hållas rent ändå.

emeliiiiieee
4

Om det domnar kan du skadat nån nerv. Och det kan ta tid att läka. När jag opererades skar dom av en nerv och det tog 1,5 år att läka ihop. Men blir det inte bättre med rengöring osv så sök till hälsocentral

Darkylucy
4

#0 varför gör du illa dej skälv😕har det hänt nå tungt? snälla gör inte illa dej

the darkynessLyssnar på musik

[134643]
2

Jag känner precis igen känslan du beskriver och det var inte på grund av infektion, mina sår läkte alltid ihop av sig själva (var dock rätt noga med rengöring). Det var heller inte några förstörda nerver, utan armarna kunde bara kännas slöa och bortdomnade när det var mycket sår. Med det sagt så är det såklart ändå extremt viktigt att du håller koll på det, söker vård ol det behövs, och jag hoppas innerligen att du får hjälp att bekämpa detta <3

Anonym
5

Tack för alla svar, då vet jag ❤️

#7 Jag lider av ångestsjukdomar, trauman, depression sedan många år tillbaka och olika psykiska sjukdomar, men jag får hjälp av psykologer och försöker att sluta ❤️