Utebliven mens
Jag har under alla mina år med mens haft den oregelbunden. Jag är fortfarande en tonåring och kan då förstå varför. Men jag är så rädd och orolig. Jag har mens ungefär 8 gånger per året ungefär, så det är inte varje månad den kommer. Det kan vara det som är nu med. Jag hade skyddat sex för ungefär två veckor sedan och har inte fått min mens. Men jag har ingen speciell dag att gå ifrån eller datum på något vis. Var kanske en månad sedan jag hade sex innan jag hade sex. Vet någon vad detta kan bero på? Har mått ganska dåligt på det sista så det kanske är det. Vill bara få min mens så att jag inte är gravid! Jag hade skyddat sex med kondom och kollade under hela samlaget om kondomen var hel. Så jag vet att jag inte fått i mig några spermier men blir ändå orolig. Vill helst inte göra graviditetstest och vet att jag mest oroar mig i onödan.
Var kanske en månad sedan jag hade mens innan jag hade sex.*
Jag har också alltid haft oregelbunden pga. PCOS, har du varit på en undersökning för detta? Då kan de ju göra graviditetstest i samma veva, det är väl ändå bättre att du får det överstökat än att du gå runt och oroar dig.