Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 636 ggr
[Tuulikki]
0

När kommer mensen tillbaka?

Ni som tagit ut p-stav (eller slutat med annat p-medel), när kom er mens tillbaka?

Ska ta ut min p-stav på onsdag och har lite funderingar för mig själv nu inför sommar med mens. Har inte haft det på 3 år så har glömt av hur det är😛

En annan fråga är vilket mensskydd ni tycker bäst om? Funderar på menskopp för att det blir billigt i längden och är miljövänlig(are).

[Tuulikki]
0

ingen?

[134643]
0

Det är nog rätt så eventuellt. När jag slutade med p-piller så kom den ert par dagar efteråt, precis som om jag släppte fram mensen efter en karta. Sen var den lite oregelbunden ett tag efter det. Vet inte hur det är med p-stav. Jag använder själv tampong, men har funderat på menskopp :)

Scorpio97
0

Jag har pratat om det med en del vänner och så, och vissa har fått regelbunden mens direkt och vissa har inte mens på ett år eller i alla fall fått mensen rejält oregelbundet  efter att dom slutat med hormonella p-medel. Och allt däremellan. Så det verkar variera väldigt mycket :)

Jag äter p-piller och har aldrig slutat eller bytt sort, så jag har ingen personlig erfarenhet. Jag använder bindor (bara nattbindor). Har tänk prova menskopp men det har inte blivit av än. Släpper fram mensen så sällan som möjligt, ungefär 2-4 per år, och jag tror det bidrar till att jag inte orkat gå och köpa en menskopp än

//Jessie

Annielle
0

Menskopp helt klart bäst! 🙂 Tråd om det som är aktuell: http://kvinna.ifokus.se/discussions/5921c70a8e0e740ec0002d0b-menskopp?discussions-1

I övrigt vet jag inte eftersom jag aldrig har använt p-medel.

Var dig själv, det finns redan så många andra.