Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 707 ggr
Officielle
0

Stockholm

Hej!

Jag undrar om någon kan ge mig tips på butiker i Stockholm innerstad som säljer ekologiskt och naturligt smink. Har försökt googla förgäves, ska snart dit och behöver tips! :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

vendelay
0

Jag vet inte riktigt vad "naturliga ingredienser" innebär men om jag googlar på "ekologiskt smink stockholm" får jag upp massor med resultat. 

Rituals har veganskt smink med vad jag antar är "naturliga ingredienser". Tror inte de är märkta som ekologiska dock.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annielle
2

Nvey Eco finns på Åhle´ns, finns kanske kvar lite av sortimentet i från Une där också om du har tur (Une ska sluta att säljas i Sverige) 

Hälsa för allas stora butik på Drottninggatan 63 i City har så vitt jag vet smink från Dr Hauschka, Anne Marie Börlind,  Sante´ och Maria Åkerberg, kan finnas något mer sminkmärke där också. Friekosör (ekologisk frisör på Bastugatan, T-bana Mariatorget) ) har de gånger jag har varit där haft ett litet utbud av smink också.

Men någon butik som enbart säljer ekologiskt och naturligt smink tror jag inte att det finns tyvärr, det skulle jag nog ha känt till i så fall.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Denna kommentar har tagits bort.
Karmatarerskanise
1

Rensar nu tråden från ot inlägg.