Annons:
Etikettoff-topic
Läst 929 ggr
Haztparken
1/30/17, 4:57 PM

Doppresent

Min brorsdotter ska döpas och jag ska vara gudmor! Vill ge något personligt men kommer inte på något som känns helt hundra. Tänkte sån här där man tex köper en bit skog så står det i hennes namn, finns ju sådana grejer man kan köpa men jag har ingen aning om vad? Vart hittar man riktiga såna sidor? Och har ni något annat bra tips?

Annons:
parsley
1/30/17, 5:00 PM
#1

Naturarvet säljer skog.  http://naturarvet.se/

Sarafiaklara
1/30/17, 5:13 PM
#2

Skog låter som en fin presenten. Själv gav jag min brorsdotter (fast jag var inte gudmor) en fin upplaga av "Det susar i säven" , detta mycket för att jag ock min lillebror gillade tv-programmet när vi var små och för att vi båda är uppväxta med att det är mysigt och bra att läsa böcker.

Åsa S
1/30/17, 10:04 PM
#3

Jag gav min systerdotter som jag är gudmor till ett guldhjärta med kedja. Jag fick ett guldhjärta  när jag döptes och det använder jag fortfarande.

cissi_1993
1/31/17, 7:45 PM
#4

mamma brukar alltid ge bort tårtspadar de brukar vara uppskattat när barnen blir äldre och flyttar hemmifrån

vendelay
1/31/17, 8:06 PM
#5

En bit skog tycker jag låter som en oerhört vacker gåva! Du fick tips på en organisation av första kommentaren men tänkte också tipsa om liknande gåvor; du kan ge bort ett fadderskap åt exempelvis isbjörnar i ett år (eller vad som är rimligt!) eller skänka pengar i barnets namn till valfri välgörenhet eller "adoptera" ett gosedjur där pengarna går till riktiga djur (jag har bland annat "adopterat" ett marsvin från Eragon).

En annan grej jag kom att tänka på som vore coolt skulle vara att själv plantera ett träd om familjen eller du kanske bor i villa med tomt (och ni tror att ni kommer bo kvar) eller om ni har en skog eller mark i närheten där ni får och kan plantera ett träd. Så växer det tillsammans med barnet.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: