Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: ung-kvinna
Läst 735 ggr
Anonym
0

Är det normalt att vara såhär kär?

Hej! Jag är tretton år och har varit i puberteten i ungefär ett år! Det är så att jag är så fruktansvärt kär och jag kan verkligen inte tänka på något annat än honom! Jag känner honom nära mig och jag ser honom om jag blundar! Det är honom jag drömmer om på natten, tänker på innan jag somnar och tänker på honom när jag vaknar! Hela tiden! Han är enligt mig så snygg och söt och snäll och bara bäst. Men det är jättemånga i våran klass som är kär i honom och tycker han är snygg och även i parallell klassen! Han vet det, men inte att jag är kär i honom! Jag vill så gärna vara ihop med honom och jag kan se framför mig hur vi ligger bredvid varandra och myser, men om jag frågar om han är kär i mig, tänk om han inte är det, då kanske vår vänskap förstörs? Vi har inte pratat så mycket innan men dem senaste veckorna så pratar vi under lektionerna och hjälper varandra osv (vi sitter bredvid varandra!) Vi pratar mer och det känns som om att vi är vänner! Vad ska jag göra för att få honom att gilla mig?

Karmatarerskanise
3

Det är helt normalt att känna väldigt starka känslor i tonåren. Det gör de flesta.

Om ni precis börjat bli vänner tycker jag du ska avvakta med att berätta något. Se hur det går först. För risken finns ju att det blir konstigt om han inte känner samma sak, och det är jobbigt när man går i samma klass.

Linn Is The New
0

Kommer också ihåg när jag var så ung och kär. Och ja, det är ytterst vanligt att bli så kär som du beskriver även när man är äldre. Om du har så starka känslor för honom så kanske du kan bjuda honom på bio eller något? Om ni inte umgås utanför skolan kan det vara bra och göra det om man vill inleda ett förhållande, det är bra eftersom du kan få en inblick i personens privata liv. Och du ska inte hetsa, ta det några nypor i taget. Prata, bjud ut honom och se vad det leder. Kan även påpeka att ett förhållande är jätte mysigt, men även väldigt krävande. Om han inte vill vara din vän längre för att du skulle säga att du var kär i honom skulle han inte vara så bra pojkvän i alla fall eller hur? Under puberteten är det så sjukt mycket hormoner och känslor i kroppen som man knappt kan behärska. Själv var jag värsta pojkjagaren, jag var så himla kär! Jag ville ha ett romeo och julia förhållanden med mysiga stunder, kyssar och skoj. Men jag hetsade, och jag önskar att jag hade valt att avvakta lite längre innan jag hade börjat dejta eller bli ihop med killar. Jag nöjde mig med dom som bästisar, även fast det inte var tänkt så från början. Du behöver inte göra något speciellt, förutom att vara dig själv. Bjud ut honom, börja umgås mer och se vart det leder. Stressa inte fram, det kan ta ganska lång tid att nappa en persons intresse! Va dig själv, och försök inte vara bättre än dom andra tjejerna som också är intresserade av honom. Erbjud om ni ska göra läxor tillsammans någon gång! Go girl, lycka till.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Karmatarerskanise
2

#2 Oftast handlar det inte om att man inte vill vara vän utan om att det blir konstigt mellan två personer om den ena är kär och den andra saknar känslor. Brukar vara jobbigt för båda. Därför bör man vara försiktig om man spenderar dagarna ihop i skolan och kommer göra det ett par år.

Anonym
0

Tack för svaren, #2 ska absolut fråga om vi kan göra något, men hans kompisar är väldigt snabba på att "sno" honom! Sant att om han inte vill vara vän för det så är han ju inte så bra i vilket fall, men ska avvakta lite! Tycker dock att det är konstigt att han säger och umgås med mig nu och aldrig innan? Och om jag gör något med honom, om han säger det till sina kompisar så kommer det spridas och då får jag många på mig! Och sedan är det en sak, mina bästa vänner tycker inte om honom och om vi skulle bli ihop i framtiden så vet jag inte hur dem kommer reagera? För i min klass är det så att om man är med någon man inte brukar vara med så mycket så är man genast kära och ska bara ha sex hela tiden, inte för att det är så utan för att det är så dem tänker och tycker! Och hans vänner är ju liksom ivägen i och med att han sällan är ensam utan dem och om dem får veta något!

Linn Is The New
0

Jag tycker inte dina bästa kompisar ska bry sig om du skulle bli ihop med honom, skulle vara löjligt och dom skulle bara bli avundsjuka. Sen måste jag fråga, har det är sex snacket kommit så långt ner i åldrarna? När jag var så ung var det inte något sånt prat att man skulle ha sex med sin pojkvän eller så, det var mest lite fniss om någon nämnde bröst och bh typ.  Snälla, för din egna skull hetsa inte med sex! Jag hoppas du verkligen är så smart och inte följer med i den kretsen och ligger med någon bara för att.  Det är ett tips, eftersom grupp pressning är så vanligt. Om han är med hans kompisar kanske du kan lägga till honom på någon socialmedia? Snapchat? K!K? Jag vet inte vad ni använder, men då kan du få privat kontakt med honom utan att prata face to face och utan den där fysiska kontakten. Om du får många på dig eller att folk går emot dig så hoppas jag att han står upp för dig! Om han gör det, är det underbart! Komihåg, det handlar om dig och honom inte hans kompisar även fast det är svårt att tänka så.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Anonym
0

Nej, tror inte att det är någon i min klass som har haft sex men det är MYCKET intresserade och pratar mycket om det! Inget fel med det men om det är minsta lilla stön på till exempel en film så sitter nästan alla och låtsas stöna! När vi fick veta att vi skulle ha sex och samlevnad några lektioner blev alla jätte hypade! Och killarna sitter på lektionerna och låtsas runka,asså dem sitter och sedan rör dem handen upp och ned och med flit slår i bordet och fejk stönar samtidigt! Det är konstant prat om sex och onani och ingen tycker det är pinsamt (vilket är ganska bra!?) Men nästan inga tjejer pratar om det utan mest killarna! Men det är väl kanske mycket hormoner, flera har kommit i målbrottet, använder parfym, tänker mycket på hur dem klär sig och vissa har även börjat få lite fjun på överläppen! Har även sett att några av killarna har fått stånd. Men i parallell klassen är det inte alls lika många som har kommit i puberteten, även om dem är lika gamla? Det är ingen press att man ska ha sex men mycket prat och det är väl mest på skämt dem säger "har ni legat då" och "är du kåt på honom eller?"