Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: menscykeln-och-mensskydd
Läst 709 ggr
taylor__lambert
0

Kan man få mens två ggr?

Som rubriken lyder. Är det möjligt att få mens två ggr samtidigt. Alltså jag har haft min mens i några dagar. När jag får den så känns det på ett speciellt sätt. Ibland får jag samma känsla och det börjar forsa massa blod. Men är det möjligt? Är det möjligt annars att kanske få att kroppen släpper ut två ägg alltså som om man skulle få enäggstvillingar? jag har mens ovanligt lång tid och ofta. Det brukar vara i två veckor och sen är det två veckor mellan rum sen åter mens i två veckor.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Karmatarerskanise
3

Nej du får inte två mens samtidigt. Har du mens har du bara mens.

Fridaaaa
3

Nej som Hera säger, man kan inte ha 2 mens samtidigt :) 

Vissa har mens oftare än andra

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
4

#0 Vad som är karakteristiskt för enäggstvillingar är att det just är ett ägg😉

/Maria

taylor__lambert
0

#3 menar såklart tvåäggs ;) kan inte ändra via mobilen tänkte att folk skulle förstå.

IceTee
0

Mens är ju som livmodern stöter bort slemhinnan för att det ska finnas en ny och "fräsch" till nästa ägg så det kan fästa. Så nej, man kan inte ha "två mens" samtidigt

Medarbetare på Skor iFokus

IaMiaMaria
0

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Kroppen kan ibland släppa två ägg eftersom man kan få tvåäggstvillingar, men om de inte fäster och blir befruktade och blir en graviditet, då får man sin mens, men den är ju inte annorlunda än om man skulle ha släppt ett ägg. Däremot kan mensen variera i längd och hur mycket man blöder och hur lång tid det tar innan man får nästa mens. Men det är ju en mens.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

taylor__lambert
0

Man behöver inte alltid förstå, nu har jag fått mitt svar.