Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpsykisk-hälsa
Läst 1099 ggr
Anonym
0

Överreagerar jag nu?

Alltså, jag vet inte.

Jag har en pojkvän, vi båda älskar varandra och så, men grejen är att han verkar på något sett gilla andra tjejer också, eller, jag vet inte. Han kommenterar andra tjejers bilder till exempel: Du är jättefin osv, han har sexdrömmar om andra tjejer och pratar till exempel om vissa andra tjejer och kan till exempel säga att han skulle vilja gifta sig med henne eller att hon är hans drömtjej osv. Jag har väldigt dåligt självförtroende och så, och det vet han om också, så detta är väldigt jobbigt för mig och får mig ofta att må dåligt och känna mig värdelös. Fast jag kanske överreagerar. Skulle ni tycka detta var okej eller inte?

Denna kommentar har tagits bort.
Anonym
0

Nej, jag har ju killkompisar och så men jag skulle aldrig säga att jag gillade någon av dom på det sättet till min pojkvän.

Anonym
0

#2 Ja det är precis så det känns. Att jag är i väntan på bättre, som ett föremål i reserv ungefär. Inte älskad, bara något i reserv helt enkelt.

Karmatarerskanise
8

Du överreagerar inte. Man undrar ju varför ni är tillsammans om han vill gifta sig med andra och säger det till dig.

Anonym
0

Tack. 🌺

Ja det undrar jag med. Jättekonstigt, och ganska kränkande.

Karmatarerskanise
6

Du accepterar det ju genom att stanna. Lämna honom och visa att det inte är ok. Visa dig själv respekt och lämna och hitta någon som tycker att du är drömkvinnan.

Anonym
8

#10 Jag kanske borde göra det trots allt… Jag ska tänka på saken. Men jag tror nog att det blir så, för jag mår ju inte bra alls av detta.

Karmatarerskanise
6

Ingen hade mått bra av det. Och ingen människa som använder hjärnan sitter framför sin partner och säger att andra kvinnor är drömkvinnan och personer som man vill gifta sig med.

_Fisken
0

Han verkar öppna truten utan att tänka sig för.

Agafia
2

Så otroligt omoget och respektlöst mot dig . Jag hade tveklöst lämnat honom med sina drömmar , och gått vidare med högburet huvud .

Anonym
0

Ja, eftersom jag mår så pass dåligt av detta tror jag faktiskt att det får bli slut snart. Jag ska tänka lite till på det. Men det har gått lite långt nu, jag vet inte om jag älskar honom längre. Och det verkar ju inte som han älskar mig heller. Jag är ju bara hans lilla reserv.

_Fisken
2

Blir man sårad gång på gång så försvinner kärleken. Det är som att hyvla ost. Till sist finns inget kvar.

TatsuOni
5

Lämna honom så att du kan hitta någon bättre, som ser DIG som sin drömkvinna. Du förtjänar någon som behandlar dig bättre.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Devya]
0

Fråga om han inte ser dig som den kvinnan han vill gifta sig med. 

Ta ett allvarligt snack med honom och berätta att du tycker inte att han tar det här förhållandet allvarligt och att du funderar allvarligt på att göra slut, eftersom han inte verkar ha de rätta känslorna.

Ibland är det bra att prata ut ordentligt, oberoende om du har bestämt dig för att göra slut eller ej. Kommunicera med varandra istället för att bara gissa dig fram.

Personligen tycker jag att hans beteende är totalt oacceptabelt.

OlgaMaria
1

Jag råder dig inte ens till att prata med honom om det. Att han uttrycker sig sådär tyder på en sån enorm omognad. Jag hade lämnat.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Devya]
0

#19 Jag tycker att man alltjämt ska prata oberoende om man tänker göra slut eller ej. Jag åtminstone skulle vilja få ett avslutat kapitel och inte bara springa iväg från ett förhållande utan att förklara vad som gick fel.

Iskall
0

Fråga honom rakt ut varför han säger sådana saker. Säger han såna saker för att göra dig svartsjuk? Du får förklara för honom att du inte accepterar det beteendet av honom. Att han får tänka såna saker för sig själv om han inte kan låta bli att tänka sånt.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

OlgaMaria
0

#19 Jag håller absolut med, det känns bara som att TS är väldigt osäker i sig själv också och jag vet inte om hon klarar att ha ett sådant samtal ifall fokus är att de ska fortsätta tillsammans, men absolut bör hon förklara varför hon lämnar ifall hon kommer fram till att hon vill det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Devya]
1

#22 Det förstår jag och de vibbar jag får från den här tråden säger mig att ts kommer inte att göra slut i första taget heller (trots att hon säger att hon funderar på avslut). Det är sällan folk gör slut bara för att andra säger att de borde göra slut. Det brukar krävas något mera extremt för att det ska ske, det är åtminstone vad jag har fått erfara.