Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1445 ggr
BraLiv4
0

Tappar lusten pga ofta utebliven orgasm

Jag är ledsen över att inte få orgasm vid samlag - så ofta som jag önskar och tidigare varit med om.

Låter kanske ytligt och kanske t o m patetiskt, men bakgrunden är djupare än så. Min nuvarande partner och jag har ett härligt sexliv, tills det kommer till min orgasm. Detta gör att jag mer och mer börjar tappa sugen, både för sex med honom och t o m börjat tvivla på om han har tillräckligt starka känslor för mig. Vi har varit ihop i ca 8 månader och känt varandra som vänner ännu längre. Båda två är i mogen ålder och har haft relativt många partners.

Ibland får jag jätteskön orgasm med hjälp av honom, men jag vill helst komma varje gång som han kommer, inte var tredje gång. Det kan låta krävande, men vet man att man egentligen rätt så lätt kan få orgasm - bara klitoris stimuleras och att jag känner att partnern verkligen tycker att det är viktigt att jag också får orgasm - så känns det trist att inte få det när man haft det så skönt och mysigt innan. Det handlar inte bara om det fysiskt optimala avslutet på samlaget, det handlar om det optimala mentala avslutet, kärleksstunden med varandra.

Min partner är underbar på många sätt och vis, men tyvärr så rör han klitoris rätt sällan (redan från start och innan vi börjat prata om problemet), nästan bara när jag ber honom eller för hans hand till klitoris. Tidigare partners har rört klitoris redan från start av sexakten. Jag har talat om för honom att jag hittils bara kunnat få orgasm genom att få klitoris stimulerad och att jag vet att jag inte brukar ha problem att komma då. Har också sagt hur han ska göra och jag brukar komma om han stimulerar i förstadiet av sexet, då han inte är lika nära att själv komma. Han håller ut länge, innan han kommer, så det finns inga problem med att han kommer för snabbt iaf. Han säger att han tycker att det är viktigt att jag också kommer, men jag tycker inte att han riktigt visar det (Har jag inte sagt till honom!). Kanske är han för ivrig och fokuserad på sin egen stimulans?

Har han kommit först så känner jag inte ngn vidare entusiasm från honom att få mig komma efteråt. Känns trist att behöva visa/tala om för honom att jag också vill ha samma avslut. Det gör mig låg, skamsen och ledsen. Vi har pratat om det och han har erkänt att han inte är lika sugen efter han själv kommit, men i min värld så skulle jag vara lika sugen ändå om det var omvänt. För mig känns det självklart att han ska få det optimala avslutet för han betyder mkt för mig, han är värd det och dessutom njuter jag om han njuter. Jag vill inte vara krävande, samtidigt som det ibland känns som att jag kommer brista ut i gråt över att han har för lam inställning till hur jag har det. Kanske kan det bero på att hans känslor är för svaga för mig för att han ska ha den riktiga lusten, eller har hans tidigare tjejer kommit utan klitorisstimulans, eller förstår han bara inte att tjejer har samma behov som killar? Har tjejerna kanske ordnat orgasmen själva eller nöjt sig med att inte komma?

Jag vet att han inte kan läsa mina tankar, men jag har pratat med honom, dock inte sagt att jag vill ha orgasm VARJE gång. Han har själv sagt att fortsättningsvis så ska vi se till att jag får orgasm först, men han rör oftast mig inte ens på klitoris om jag inte visat eller bett om det. Jag har aldrig varit med om en kille som varit så ofokuserad på den biten. Till vardags är han annars mkt fysisk, tar i mig, kramas och pussas spontant.

I mina tidigare långa förhållanden så har jag fått orgasm i princip varje gång och det har varit för att mina parners verkligen velat ge mig orgasm och på alla sätt visat mig uppskattning. Jag har inte behövt "be" om det.

En väninna har nämnt att jag ju kan stimulera mig själv eller köpa massageapparat, men det som stimulerar mig bäst både fysiskt och mentalt är ju när min partner vill ge mig orgasm, lika mkt som jag vill ge honom orgasm. För mig handlar samlag mest om att visa hur mkt man tycker om och bryr sig om varandra.

Hjälp, hur ska jag ta upp detta eller lösa det med min nuvarande partner utan att jag ska känna mig fånig eller krävande? Vill inte heller såra honom, för tänk om det är så att han aldrig riktigt "behövt" gett en tjej klitorisstimulans?

Hoseok
3

Säg inte att det är fånigt, för det är det absolut inte! Du har precis lika stor rätt att vilja få orgasm som din partner. Försök att komma ihåg det, du är inte ett Dugg krävande.

Alla är olika, alla kräver olika saker för att komma. Du måste försöka hitta ett sätt att prata med honom om det. Jag tror det "enklaste" är att bara säga det rätt ut någon gång. Dra av bandaget liksom. 

Ta hand om dig, du har rätt att må bra och njuta också. ❤️

Tjeja
3

Dumpa grabbhalvan om han nonchalerar dig så. För det tycker jag han gör så som du beskriver det.

Eller är det så att han trotts att du visat och ledsagat honom till klitoris och berättat hur du känner ändå inte riktigt förstår vad det innebär och kräver av honom i praktiken? 

jag menar, endel har ju liksom bara inte handlaget och är liksom vilsna hur man än förklarar och visar. Men är det inte fallet utan han vet precis hur han triggar och stimulerar dig men ändå struntar i det emellanåt, ja då är det bara skroten som gäller!

För mig är det inställningen och försöken som är det viktigaste, den som vill lär sig så småningom även om "talangen" inte finns där av sig själv från början. Men någon som nonchalerar sin partners behov är elak och inte värd att slösa energi på!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

BraLiv4
0

Tack snälla ni <3!

Jag vill iaf tro att han egentligen faktiskt är lite vilsen, bl.a. för att han bett mig säga till när jag är påväg att komma (Kanske för att jag låter mest hela tiden ;D). Tror att det kan vara så att han inte är helt säker på när han gör rätt och mindre rätt. Förhoppningsvis så är det osäkerhet (som han annars är ovan vid) som gör att han inte går "all in" för det. Men, förvånar mig då han i övrigt är bland de mest självsäkra och omtänksamma person jag har varit ihop med.

Tack igen! Detta är ett viktigt ämne för det verkar fakiskt så att än idag är det många som har den inställningen att tjejer inte har samma behov/lust som killar. Jag hoppas och tror mest på att min partner agerat såhär för han är lite osäker hur han ska ge mig orgasm. I övrigt när vi har samla så är han faktiskt en av de bästa jag varit med.

-Cissi-
3

Var ärlig och rak. Säg att du vill ha orgasm varge gång och att han måste röra dej, (tolkar det som att du inte kan komma bara genom sexet i sig?) berätta isf det. Är det svårt /pinsamt så messa eller skriv en lapp.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Anonym
4

Jag tror inte att du behöver oroa dig så mycket för att prata om detta. Han är nog osäker på hur du vill ha det. Jag får aldrig någonsin orgasm och om min man skulle försöka få mig att få det skulle jag bara tycka det var jobbigt, så för det mesta har vi bara sex, med fokus på att han ska komma kan man väl säga. Jag har inget emot det. Finns liksom inget jag kan göra direkt för att förändra det. Skulle bara må psykiskt dåligt av att hetsa kring orgasm när jag aldrig någonsin lyckats få det. Det jag ville komma till var hur som helst att det är nog rätt många tjejer som aldrig får orgasm och att alltid få orgasm vid sex är nog ganska ovanligt. Det jag menar är att han är kanske van vid tjejer som inte får orgasm så ofta, eller som tar hand om den biten själva? Men han kan nog ändra på hur han gör om du förklarar hur DU fungerar.

BraLiv4
0

Tack :)! Så bra med olika synvinklar och synpunkter!

Helt klart ska jag prata med honom. Ska bara tänka efter först hur jag ska ta upp det och vad jag vill få ut av det utan att såra, eller så att det blir en stor grej av det hela som sätter psykiska spärrar i huvudet både på honom och mig.

vendelay
1

För det första - du är INTE krävande och INTE patetisk. Om du vänder på problemet, om det vore han som inte kom när ni hade sex, tror du verkligen att han hade varit okej med det då? Det tror inte jag.

Håller med de andra, det är jätteviktigt att prata om vad en gillar och så. Jag tycker att du antingen ska bara sätta dig ner med honom och förklara "såhär är det" och be honom att ta dig på allvar då du tidigare känt att han inte bryr sig tillräckligt, eller att du visar honom det du skrivit här. Om han inte förstår att han måste ändra sig (ja, faktiskt. Du har rätt att komma varenda gång han kommer och det gör dig inte krävande eller jobbig) så kanske det är dags att fundera på om han är värd dig.

Lycka till!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[silkesnosen]
0

Det där är svårt…..en del är liksom inte säkra på området och undviker sådant som de ej är trygga på. Jag tror även att en del är fysiskt mindre kapabla…. Ibland får man ge avkall på en del saker som man tänder på för att annat med mannen är viktigt. Det enda jag vägrar ge avkall på är att han försöker och framförallt visar att jag är viktig.

cissi_1993
1

om jag endå fick orgasm var tredje gång (Suck) men du som får orgasm så lätt tycker jag ska sätta ner foten din orgasm är precis lika viktig som hans och jag tycker att om du inte har en känslig man kan du säga "jag upplever att jag är inte lika sugen på sex längre för att jag får orgasm så sällan" då vet han att det är viktigt för dej och om han bryr sig så kommer han försöka mer men som det är sagt i denna tråd kan han ju vara osäker och jag tycker att du kan fråga honom om han vet hur du vill att han gör. annars får du nog leva med att hjälpa och visa honom ett tag tills han känner sig tillräckligt säker på saken själv.