Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 688 ggr
Anncamilla
0

Jaydess, hur mår ni/hur fungerar det?

Jag satte in en jaydess för snart 3 månader sedan, det gick jätte bra och jag som hade riklig menstration innan har bara lite bruna flytningar nu var 28 dag ungefär som håller i sig ca 14 dagar! Märker inte av några andra biverkningar direkt, får jätte ont i brösten vid ägglossning eller när det nu är men det fick jag utan spiral med! Däremot är jag deprimerad, nedstämd/ledsen! Men har ju inte den blekaste aning om i fall det har med spiralen att göra?

Biancaa
0

Satte in Jaydess för exakt en månad sen om två dagar. Precis efter jag hade satt in den hade jag inte någon värk öht, blödde lite i början men gick snabbt över till ljusbruna flytningar. någon vecka senare hade jag ganska starka som "stabbing pains" men de gick över ganska fort. Sen fick jag som mens, hade rött blod i ungefär en vecka och sedan så fick jag ljusbruna flytningar igen som nu verkar ha slutat helt/nästan helt.

Utöver det så känner jag inga biverkningar, förutom att jag tror att jag har lite större sexlust och blir lättare våt. Hade p-stav innan och hade blödningar konstant, men även på den så kände jag mig inte nerstämd eller så.

Att du känner dig nedstämd kan ha med spiralen att göra 😕