Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpsykisk-hälsa
Läst 1425 ggr
Lia
0

Knivskuren

Min pojkvän blev precis knivskuren och jag måste skriva av mig annars kommer jag bli galen tror jag! Rånad på en tom plånbok och ryggsäck… Jag orkar inte! Fan ska jag ta mig till?! Ambulansen plockade upp honom. Och jag är 10 mil bort. Kommer verkligen inte sova i natt. Eller någonsin mer känns det som. Hjälp!

Calcifer
3

Herregud vad fruktansvärt! :O

Kommer någon ringa angående hur det går för honom, är det allvarligt? Säg till om du vill prata via PM eller om det finns något annat jag kan göra, jag kommer inte sova fören om många timmar ändå. <3

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lia
0

#1 Vi ringde först ambulans och sen hans mamma, så hon skulle fara dit och meddela mig hur det gick. Allt jag vet är att han hade nåt djupt sår, mer vet jag inte ens han var i shock och svår att prata med. Hon borde vara där snart, jag blir knäpp på ovissheten! Tack så mycket för att du skrev! Att någon svarade gjorde mig lite lättad, och att det var du gjorde det ännu lite bättre <3 jag skriver till dig om det krisar! Kram!

Calcifer
3

#2 Skönt att det ändå finns någon som kan kontakta dig och hålla dig uppdaterad även om jag förstår att det känns vansinnigt jobbigt att behöva vänta. Ingen fara, bara glad om jag kan hjälpa, sånt där ska ju ingen behöva gå igenom ensam även om jag bara är en random på internet liksom. 

Kram, och hoppas verkligen att allt går bra och som sagt finns tillgänglig om du behöver prata av dig eller nåt!

Lia
0

#3 Han ringde mig nu från sin mammas telefon. Han hade ingen känsel i handen och det var händerna som fått alla knivsår, sen vet jag inte allt för jag är väldigt chockad, men han mår bra och det är ingenting jämfört med hur det kunde slutat! Så jag är lite lättad nu, och vi får se hur det går! Tack, igen!

Calcifer
2

Verkligen tur i oturen då ändå! Jag menar, ett jäkla helvete och sånt här borde fan inte få hända, men vilken himla tur att det ändå gick så pass "bra" som det gjorde. Sånt här kan ju sluta hur hemskt som helst.

Lia
1

Ja verkligen, men nu kommer jag inte våga flytta dit. Känns som hela livet blir ännu mer komplicerat och svårt på grund av två fega, värdelösa jävlar som rånar, skadar och förstör folk! Såna vidriga människor skulle inte få finnas!

Vilsen M.S
3

Fy sjutton vad hemskt!😮Vilken tur att det inte hände värre saker med honom, men det är tråkigt ändå. I dagens samhälle vet man aldrig vad som kan hända, det är fruktansvärt att det ska hända sådana saker!

Det meningslösa våldet har ökat och troligtvis kommer det nog tyvärr fortsätta!😕😡

Hoppas att allt blir bra med honom.😉

Lia
0

#7 Ja det är så sjukt så man blir galen. Han fick sys, men nu är han hemma och sover, han blev inte färdig förrän ca en timme sen. Längtar tills han vaknar så jag får prata med honom!

Lia
0

Trodde jag, han ska tydligen opereras nu och fortsätta vara inlagd. Vet inte hur länge, men han har blödarsjuka, så det är mycket det också :'( :@ Han är verkligen mitt livs kärlek. Vi har varit ihop i 5,5 år och kommer förhoppningsvis dela hela livet med varandra. Och så händer sånt här och plötsligt hänger allt på en skör tråd. Tack och lov att det ändå gick helt okej, men man vet aldrig hur det går "nästa gång"…

frejaspluto
2

Fy sjutton, alltså..! Folk är ju inte kloka! För folk ville ha plånboken och eventuellt annat… Du har absolut ingen chans? Och åka dit? har du ingen chans att ringa nån ?

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Lia
0

Ja det är sjukt! Och det räcker inte med att de får sakerna, de ska skada folk ändå! Jag har kontakt med hans mamma allt eftersom det finns ny information. Och det är jättejobbigt, men jag kan inte åka dit nu :-( men han får förmodligen stanna tills i morgon pga sin sjukdom, så då kan jag förhoppningsvis träffa honom senare! Tack alla för att ni skriver!

[lillelull]
2

Usch fy va hemskt! ❤️ Hoppas det går bra för honom! Så jävla vidrigt att människor gör sånt här mot varandra. Man ska inte behöva vara rädd för att gå ut men tyvärr så blir man ju rädd när man hör sånt här. Jag skaffade ett överfallslarm när en kvinna i närheten av där jag bor blev våldtagen en tidig morgon när hon var ute med sin hund.. 
Har alltid det med mig men tänker ändå att det inte gör något nytta för man kanske inte hinner dra i de eller så kommer ingen hjälpa en, tankarna bara snurrar. 
usch blir verkligen illa berörd av sånt här.😕
Vart hände detta? Vilken stad?  ( om du vill berätta självklart)

Calcifer
2

Enorma kramar alltså,🌺

Lia
0

#12 Usch det är så hemskt så man finner inga ord. Man ska alltså inte våga gå utanför dörren… Det var i Sofielund i Malmö. De hade förmodligen följt efter honom från bussen och attackerat när han gick in i området bort från stora vägen. De hade både järnrör och kniv så det kunde gått riktigt illa. Och han hade inte mycket av värde, så de kommer förmodligen göra det mot någon annan också… #13 <3

Lia
0

Jag läste nu på polisens hemsida att en kvinna blivit attackerad av två män i närheten av där han blev skuren. 12 minuter efter. Måste varit samma jävlar!

Calcifer
2

#14 Har du någon professionell att prata med om detta? Det är ju helt fruktansvärt det som hänt och det vore så himla orättvist om det ska förstöra saker för er på större skala, även om det såklart är förståeligt att man blir rädd.

Lia
0

#16 Jag ska kontakta min psykolog och be om en akuttid. Hoppas han har tid, för senast jag var där hade han ingen tid förrän om en månad… Men det kanske är skillnad om det är akut.

Lia
0

Det viktigast i hans liv är att spela musik. Gitarr och bas. Och nu kanske någon idiot tagit det ifrån honom. Jag är så arg och så ledsen. Förhoppningsvis går det bra, men tänk om?

Sabinan
2

Men Lia!, Så hemskt! 😕
Hoppas operationen gick bra, kirurgerna är väldigt duktiga men så klart man blir extra orolig pga hans sjukdom.
Jättebra att du har kontakt med hans mamma och snart får prata med din psykolog. Såna här händelser skakar om en ordentligt. Hoppas du får träffa honom snart.

Kram ❤️

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Calcifer
2

Hoppas verkligen du får en akuttid så du kan börja bearbeta detta så snart som möjligt. Och håller såklart alla tummar och tår för att det inte påverkar hans musik.

Lia
0

#19 Tack så mycket, det värmer verkligen! Jag har inte hört något än, så antingen är han inte färdig eller så är han på uppvaknande. #20 Ja hoppas verkligen det!

obstitant
2

#17 Om du vill ha tillfälligt krisstöd kan www.1177.se/hjalplinjen vara ett bra alternativ också.

Lia
0

#22 Tack! Tydligen blev operationen uppskjuten och den blir inte av förrän senare, kanske till och med i morgon. Jag förstår inte hur jag ska få något gjort tills allt är över, men det är oviktigt. Tack för att alla rara skriver! Det lugnar lite.

Lia
0

Nu har han fått åka in till operationsrummet. Äntligen! Så han får förmodligen åka hem i morgon.

Känns jättejobbigt att inte kunna vara där med honom, men jag gör mer nytta hemma, där jag kan spärra allt som behövs. Han har sin mamma och syster där i alla fall.

frejaspluto
2

😘🍀💫☀️☀️✨☀️☀️🌹🌹🌹🌺🌺

Aleya
3

Bra att han fick komma in till op. Hur mår du själv? 

Hoppas du får hjälp snart.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Karmatarerskanise
2

Usch vad hemskt. Blir så arg på alla idioter som inte bara rånar, utan dessutom använder våld/vapen.

Hoppas han mår bättre snart. Och du med!

Fransu
2

Fy så hemskt! Måste vara fruktansvärt att bli överfallen. Hoppas operationen går bra och att han blir helt återställd. Kramar till både dig och din pojkvän.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Lia
1

Tack alla! Jag är väldigt skärrad. Nu har det gått 4 timmar sen han kom in till operationen och om ytterligare en timme får han komma tillbaka till sitt rum. Hoppas han får vila ut då!

Lia
7

Nu är han opererad och vaken. Nerverna var en röra, men det var ingen fara. Och senan var halvt av, så det fixade de. Nu nu har jag en trött, hungrig pojkvän med suddoku och gaffel i samma hand, i princip. Han fick låna en telefon av sin styvpappa, så han kunde ringa mig. Det var så skönt att få prata med honom och höra att han mådde bra!

Calcifer
3

Gud vad skönt ändå att det gick så pass bra! Så himla lättad för er bådas skull!

Maria
3

Skönt att höra att det gått bra.

/Maria

Karmatarerskanise
3

Det var ju goda nyheter :)

frejaspluto
3

Åh, vad skönt höra , Lia. ! 😊🤗🌷🌺🌺

Sabinan
3

Skönt att det gick bra.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Karmatarerskanise
7

Vilken tur i oturen att det var händerna och inte ansikte eller hals!! Och att det gick att rädda senan!

Avskyr verkligen fega kräk som skadar oskyldiga. Man kan inte sjunka lägre. Och dom asen åker sällan dit för brotten heller! 

Sedan får offren leva med det resten av livet. Fy för.

Lia se till så ni båda får professionell hjälp nu för att bearbeta det och för att få redskap som hjälper er att komma förbi skräcken som man känner efter något sånt här. Så fort som möjligt så ni inte gräver ner er och låter det påverka hela era liv negativt långt framöver. Är lätt att stänga in sig i hemmets trygga vrå och att se faror överallt. Vilket är självklart när man varit med om något sådant. Och ju längre man väntar med att bearbeta det ju svårare blir det att göra det.

Blev själv överfallen och våldtagen i tonåren. Jag bearbetade det inte alls. Pratade inte med någon på väldigt lång tid och när jag väl gjorde det satt det så djupt att det tog många många år för mig att komma till en bra plats där jag inte såg våldtäktsmän överallt. Skulle något hända mig idag *peppar peppar ta i trä * kommer jag ta till hjälp direkt. 

Slutligen.  Vet att det inte är någon tröst just nu. Men jag tror sannolikheten för att det sker igen är liten . För nu är ni mer vaksamma, och medvetna. Och jag tror inte det är vanligt att det händer samma person flera gånger när det kommer till överfall av okända människor.

Lia
3

Tack alla för er omtanke! Ni är så himla fina!

Karmatarerskanise
1

#37 Vi postade samtidigt så du kanske missade mitt inlägg #36 :)

Lia
0

#36 Ja det missade jag, jättebra att du sa det för det var bra att läsa! Ja det behövs hjälp verkligen, jag måste ta tag i det i morgon. För som det är nu vågar jag inte gå och hämta posten. Och jag var inte ens med… Känner mig supertöntig… Han fick prata med någon på sjukhuset, men jag ska hjälpa honom att få prata med någon oftare. Det finns en bra ungdomsmottagning i närheten av där hans mamma bor, och han ska flytta dit tills vidare nu. Det känns skönt, där är det tryggare. Fruktansvärt det du varit med om! Jag hatar alla onda människor! Jag har alltid varit en väldigt ängslig och försiktig person, rädd för i princip allt och ser fara överallt. Så allt detta gjorde det inte lättare att gå utanför dörren. Men jag har en jättebra psykolog, så jag får kontakta honom i morgon! Återigen, tack för ditt svar, och skönt att du kunnat lägga det mesta av din händelse bakom dig! <3

Karmatarerskanise
1

#39 Känn dig inte töntig. Det tar hårt på en som anhörig när någon man älskar råkar ut för något hemskt. 

Härligt att läsa att du redan har en bra psykolog :) Du måste ju våga gå ut igen.

Ett tips är att han kontaktar www.brottsofferjouren.se

Där finns mycket att läsa och man kan hitta det som ligger närmast. Där kan man få stöd och hjälp. Tex stödperson. Och man kan vara anonym om msn vill. Så kika gärna på sidan.

Bra att han kan bo hos sin mor ett tag.

Lia
0

#Tack, det ska jag kolla upp! Han är gipsad till armbågen men får förhoppningsvis åka hem idag! Han fyller år på söndag, och jag köpte ett xbox till honom. Den kommer nog vara jättelätt att använda :-P Dock vet jag inte hur jag ska göra till helgen. Jag är inte direkt välkommen hos hans mamma, men det kanske är annorlunda nu, jag vet inte. Oviktigt i sammanhanget, men ändå ett orosmoment.

frejaspluto
1

Du är inte alls töntig det är så man känner , inga känslor är töntiga. Människor reagerar olika. Jag har ett stressigt jobb, möter klienter i olika stadie av livets vågor. Då menar jag från vilken livstil och erfarenhet dom har . Jag ser saker som ingen normal människa går igenom. Inom yrkesroll . Du ska bara bearbeta dig igenom detta , jag vet inte vad som har hänt med dig och hans mamma och det ska du inte berätta heller utan vill bara strö ett frö hos dig ni måste försöka försonas ni måste bara ha en sund realation. Ni behöver inte bli världens bästa kompisar menar att ni ska försöka ha en komminikation till varandra. Jag tror att du har försökt, men det ligger nog mkt med hans mamma. Kul att du hör av dig angående om din kille och du krama om dig själv 💜🌺🌸🌷

Lia
0

#42 Ja både jag och pojkvännen har gjort allt för att det ska fungera, så det ligger hos henne. Jag kan inte vända ut och in på mig själv. Jättebra svar. Tack!

frejaspluto
1

#43. Misstänkte det, jättebra inställning ni har 💜

frejaspluto
1

#43, jättebra inställning ☀️