Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1288 ggr
blåbärspajen
0

Konstig tjock mage

Jag har märkt att jag blivit tjock på nedre delen av magen, ca 2 cm under naveln. Magen är hård där och kan inte dra in den.. Är jag bara extremt otränad eller kan det vara nåt annat?

oddahviing
0

Gravid.

'-Headlights on the highway-'

blåbärspajen
0

Ne jag har mens..

oddahviing
0

Då är det nog bara svullnad skulle jag tro.

[xMondSy]
0

Mensliknande blödning kan man få ändå. Men ta ett grav.test för sökerhetens skull

RoxannaS
0

Låter som att du är gravid. Livmodern är de som gör att man inte kan dra in magen helt om man är gravid i alla fall. Annars är du nog bara uppblåst pga mensen.

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
blåbärspajen
0

Men då brukar jag svullna upp i hela magen.. Detta är ju bara längst ner.. Väldigt konstigt..

oddahviing
0

#6 Gravid! Ta test 🙂

Ladydragon
0

#6 när man är gravid så växer ju livmodern från allra längst ner i magen o uppåt så ja det är ju längst ner i magen som det syns först

så som övriga säger gör ett graviditetstest först och är det negativt och det fortsätter så vore nog ett gyn eller läkarbesök på sin plats så du inte har någon cysta eller nåt annat i magen som inte borde vara där

blåbärspajen
0

Har gjort ett test nu och är inte gravid. Men har haft ont i underlivet och även i magen så får gå till gynekologen igen. Läkare går jag inte till.

Karmatarerskanise
0

#9 Gynekologer är läkare de med.

blåbärspajen
0

Jo fast dom tror inte att man bara inbillar sig.

Karmatarerskanise
0

Det gör inte andra läkare heller. Du kan inte dra alla över en kam bara för att du råkat på någon som misstrott dig.

oddahviing
0

Eftersom du har tydliga symtom så tror jag nog de lyssnar, men gynekolog tycker jag du ska gå till!

blåbärspajen
2

#12 Hahaha någon? Väldigt många, Sveriges sjukvård är ett skämt.

Åsa S
2

Japp dags för ett besök hos gynekolg det kan vara myom eller en cysta.

Är sån som väntar själv, hade jag gtt till gyn för 1år sedan då jag märkte min livmoder blev lite rund och hård hade jag kanske sluppit 3 smärtsamma urinstopp och en riktig stor operation för att ta bort en snabbväxande cysta som är större än ett mjölkpaket i livmodern.

Karmatarerskanise
0

#14 Definitivt inte. Och du. Även gynekologer tillhör Sveriges vård. Och hjärtläkare ;)

[Forest]
1

Hur gammal är du. Att man får mer putmage under naveln är inget ovanligt jag la på mig mer som du beskriver vid 30 års ålder innan det träna jag mycket och höll igång med mycket. Skulle inte påstå att man ska vara gravid för lägga på sig som du beskriver iaf men aldrig fel att kolla så man inte är det om du känner dig lite osäker.

blåbärspajen
2

#14 jo jag tycker det. Men det är min åsikt och mina upplevelser, grattis till dig om du upplevt nåt annat. Det tog mig 10 år att träffa rätt hjärt läkare, dom andra idioterna trodde att jag inbillade mig och hade ångest. En har även skrattat åt mig. Nu ska jag operera hjärtat. Undrar hur många människor, särskilt kvinnor som är feldiagnostiserade i Sverige!?