Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 1538 ggr
Rutigtlakan
0

Vita hårstrån på kinden

Hej! Ungefär en gång i månaden (men ganska långa mellanrum iaf) så dyker det upp ett vitt hårstrå på någon av mina kinder. Hårstrået (tror det är ett hårstrå iallafall) sitter ganska hårt fast men går att plocka med pincett. Själva strået är vitt och styvt. Någon som vet vad detta är eller vad det kan bero på?

Sweelin
0

Dyker det upp på ett födelsemärke eller så?

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Maria
0

Jag hade ett sådan strå vid sidan om hakan i flera år. Jag tog bort det med pincett med jämna mellanrum men en dag kom jag på att det var väldigt längesedan och nu har jag inte haft det på många år.

/Maria

Annielle
0

Bättre med ett vitt strå än ett mörkt som syns mer i allafall, jag brukar få ett mörkt hårstrå så som jag plockar bort med pincett….

Men mitt dyker alltid upp på samma ställe,  återkommer ditt på olika ställen menar du? (Låter ovanligare)

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Rutigtlakan
0

Ej på något födelsemärke och kommer oftast på mitten av vänster kind. Hårståret är nästan som plast men kommer aldrig upp mer än någon millimeter från huden

sjöutsikt
0

Jag har/har haft flera sådana  vita hårstrån. Ett som brukade växa ut i pannan då och då. Ett annat på höger nosvinge, och ett på ryggen. Sen hade jag en period där ett svart hårstrå som växte ut strax nedanför höger öra. Det på ryggen dyker fortsatt upp då och då. De andra har slutat efter att ha ryckt dem med pincett några vändor.

[Forest]
0

Det är många kvinnor som får oönskad hårväxt, vissa tar bort dom som du beskriver andra låter dom vara. Du ska vara glad att det bara är ett strå jag vet flera som har fler och sen flera år tillbaka går med jämnapå  mellanrum  hårbortagning med laser.