Oanvänt toalettpapper luktar illa..
Konstig fråga kanske men är det nån annan som reagerat på att toalett papper den senaste tiden luktar fruktansvärt illa? (alltså oanvänt). Har känt det hemma och hos andra, kan inte få bort lukten från händerna även om jag tvättar med tvål flera gånger.. Har aldrig känt det innan..
Kanske pappret förvarats fuktigt och blivit mögligt eller nått.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Inget jag har märkt.
Låter som en fixidé för mig eftersom du upplever det på flera ställen.
min första tanke är du gravid?
Har jag aldrig lagt märke till
Vissa toalettpapper luktar illa. Jag har faktiskt upplevt det också. Sen igen har jag alltid haft ett otroligt bra luktsinne, vilket egentligen inte har varit särskilt bra alla gånger… Men jag upplever verkligen inte att lukten av toalettpapper sitter kvar på mina händer.
Det jag dock blir fundersam över är att du mittiallt har börjat känna av den här lukten. Min första tanke är att du kanske är gravid eller som någon annan sa, att du har fått en fix idé.
Alldrig märkt. Har annars ovanligt känslig näsa och problem med detta.
Jag har heller inte märkt det.
/Maria
Ni som inte har märkt det kanske inte har köpt hem just det toapapper som luktar? Jag har märkt att det är inte alla toapapper som luktar, utan det är ett visst märke som jag har köpt tidigare som luktar inte alls särskilt trevligt.
Jag började fundera en dag att vad är det för konstig lukt i badrummet och då jag sniffade på toalettrullen så fick jag veta varför. :)
Kanske borde ta ett graviditetstest för att va på den säkra sidan.. Har blivit lite tjock.. En fix idé tror jag inte det då jag aldrig haft de innan.
#9 Ts skriver att hon känt det hos andra också. Nu vet jag inte hur många det gäller. Men med dagens utbud av märken och variationer inom dom har jag svårt att tro att det gäller ett märke.
Och jag besöker ju toaletten hos andra med andra märken än jag har och aldrig känt något mer än i en mugg källare och på allmän toalett på pubb. Så antingen är vi olika känsliga eller så är det annat som spökar.
Tror att det kan bero på var man förvarat pappret också. Jag har varit hos folk där pappret luktat unken källare, mögel, matos, parfym, kattpiss, terpentin och målarfärg så jag har mått illa. Allt detta hos olika familjer.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#12 Helt sjukt ned parfymerat! Det har jag inte råkat på men jag råkade köpa parfymerade näsdukar!
Alla bindor som säljs är ju snart parfymerade så det förvånar mig inte om det blir likadant med toapappret. 🤮
Men jag har inte märkt av något papper som luktar ännu.
#15 Men så gräsligt. Tur att jag inte har mens längre😉
/Maria
Var inte gravid så det är nåt konstigt med pappret. Det är skona och tydligen returpapper, kommer inte köpa de igen. Det är inte kul när man behöver snyta sig :p