Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 1532 ggr
Anonym
0

Mensvärk men ingen mens?

Min mens slutade för 3 dagar sedan.
Men idag har det känts som mensvärk i magen. 

Någon som har en ide vad det kan bero på?

Karmatarerskanise
0

Efterdyningar?

Anonym
0

#1 Normalt sätt har jag bara mensvärk dag 1, ibland dag 2, blöder runt 5-6 dagar:
Kan det ta "paus" nästan en vecka?

Karmatarerskanise
0

Det kan vara en mellanblödning på gång. Är ju inget vi kan svara på.

Anonym
0

#3 Har väldigt sällan haft mellanblödning och de har kommit runt 2 veckor efter mensen slutat.
Kan säkert ändras men aldrig haft mensvärk då heller

Känns bara….konstigt?

[Devya]
0

Kroppen kan vara lite knepig emellanåt, men inget som man behöver haka upp sig på desto mera.

Fast man tror att man vet exakt hur ens kropp ska bete sig så kan den ändå flippa ut ibland och bete sig lite annorlunda. Inget särskilt konstigt med det.

Anonym
0

#5 Nej sant, Men man blir lätt orolig, när det inte känns som det brukar.

[lillelull]
0

Har hänt mig ett par gånger att det har kommit mensvärk några dagar efter mensen.
 Har ej oroat mig över detta alls faktiskt  men om det återkommer för dig och du känner dig orolig och det är ihållande så tycker jag du kan vända dig till en barnmorska/gyn beroende på hur gammal du är så finns ungdomsmottagningen man kan vända sig till och annars så kan du ju också vända dig till VC. 
Det är bara du som kan veta om det är nånting som känns fel så om det känns konstigt och fel tycker jag du ska prata med någon om det kanske redan nu såfall om du är orolig , även om det bara är ingenting så kan det vara skönt med peace of mind över hela saken.

Anonym
0

Mått illa till och från sedan mensen, och humöret har varit väldigt svängigt.
Kontaktat UMO men de hade ingen tid på länge :/